جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کنگره شعر عاشورایی

حوزه/ با حضور مسئولین، شعرا و هنرمندان کشوری؛ دوازدهمین کنگره کشوری شعر عاشورایی در شهرستان قروه کار خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، دوازدهمین کنگره سراسری شعر عاشورای امروز با حضور جمع زیادی از هنرمندان، شعرا و مسئولان کشوری و... در شهرستان قروه کار خود را آغاز کرد.

در این مراسم، جلال قلعه شاخانی؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان اظهار داشت: خوشبختانه استقبال شعرا و هنرمندان کشوری و استانی از این کنگره بسیار چشمگیر بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان ادامه داد: براساس برآوردهای صورت گرفته، در کنگره امسال ۳۰۰ اثر به دبیرخانه ارسال شد که از این تعداد ۲۸۱ اثر از ۱۰۱ شاعر به مرحله داوری رسید.

این مقام فرهنگی بیان داشت: از این آثار 164 اثر در رده سنی بزرگسالان و 77 اثر در رده سنی جوانان زیر 30 سال به دبیرخانه کنگره ارسال شده است.

وی با اشاره به اینکه در بخش ویژه هم ۴۰ اثر به کنگره ارسال شده است، گفت: در کل 101 نفر در این کنگره آثار خود را ارسال کرده اند که 64 نغر مرد و مابقی از قشر بانوان می باشند که از نظر تحصیلات دانشگاهی اکثر شرکت کنندگان دارای مدارک عالی دانشگاهی می باشند.

در ادامه این مراسم، عبدالجبار کاکایی از شعرای بنام کشور و داور این کنگره سراسری اظهار داشت: برگزاری این کنگره سراسری کمک شایانی به ماندگاری شعر فارسی در غرب کشور می کند.

کاکایی در ادامه سخنان خود بیان داشت: یکی از امتیازات ویژه این کنگره تعداد دفعات برگزاری آن است که نشان از استقبال خود هنرمندان و شعرا دارد و در طول سه سال اخیر سال به سال شاهد ارتقای کمّی و کیفی این کنگره بوده ایم.

این شاعر ملی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: یکی دیگر از برتری های این کنگره سراسری شعر عاشورایی بالا رفتن سطح کمی و کیفی آثار ارسالی به دبیرخانه کنگره می باشد که نشان از جدیت شعرا و شرکت کنندگان در این دوره دارد.

براساس این گزارش داوران دوازدهمین کنگره سراسری شعر عاشورایی که در شهرستان قروه در حال برگزاری است؛ شامل «بهروز سپید نامه»، «عبدالجبار کاکایی»، «سعید بیابانکی» و «منصور دولتی» می باشند.

همچنین شعرایی از استانهای قم، مشهد، اصفهان، زنجان، همدان، بوشهر، تهران، خوزستان، کردستان و کرمانشاه آثار خود را به این کنگره سراسری ارسال کرده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha