جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله محمد تقی مدرسی از علمای عراق

حوزه/ حضرت آیت الله مدرسی با اشاره به اینکه قاره آفریقا مظلوم است و از مشکلات بسیاری رنج می برد، گفت: آفریقا می تواند با افکار فرزندان و علمای خود برخیزد و پیشرفت کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای کربلا در دیدار طلاب و زائران آفریقایی گفت: مسلمانان باید علی رغم اختلافی که در موقعیت و نژاد دارند، همدیگر را قبول کرده و به رسمیت بشناسند، حقوق متقابل را رعایت نمایند و بر ایمان به خداوند به عنوان یک اصل اساسی در شناخت و همکاری تکیه کنند.

ایشان به تلاش حقیقی برای آگاهی بخشی به جامعه در سطح اعتقادی، فقهی و فرهنگی از طریق وجود علمای ربانی قاره آفریقا توصیه کرد و خواستار اجرای سخن خداوند شد که می فرماید: (فَلَوْلا نَفَرَ مِنْ کُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِیَتَفَقَّهُوا فِی الدِّینِ وَلِیُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَیْهِمْ لَعَلَّهُمْ یَحْذَرُونَ) (التوبة ۱۲۲).

قاره آفریقا مظلوم است و از مشکلات بسیاری رنج می برد

آیت الله مدرسی با اشاره به اینکه قاره آفریقا مظلوم است و از مشکلات بسیاری رنج می برد، گفت: آفریقا می تواند با افکار فرزندان و علمای خود برخیزد و پیشرفت کند.

هدف اسلام نجات انسان است و برایش مسلمان و غیر مسلمان فرقی ندارد

ایشان خطاب به زائران آفریقایی گفت: شما پرچم وطن دوستی و نجات انسان به دست دارید و هدف اسلام نیز نجات انسان است و برایش مسلمان و غیر مسلمان فرقی ندارد.

این عالم عراقی رسیدن به هدف مذکور را در مطالعه دین و به کار گیری استعداد های فردی دانست و به ضرورت برنامه ریزی هر فرد و تلاش برای رسیدن به راه حل برای حل مشکلات کشور های آفریقایی اشاره کرد و گفت: هر فردی در هر کشور دیگری هم که باشد باید به فکر وطن خود باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha