جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام قرائتی

حوزه/ رئیس ستاد اقامه نماز کشور با تاکید بر این که روز قیامت روحانیون و مسئولان باید جواب دهند که چرا به اقامه نماز اول وقت در مدارس توجه نمی کنند، گفت: به جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور گفتم در زمان شما وضع نماز کم رنگ شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، صبح امروز در جمع طلاب حوزه علمیه رضویه بیرجند به تفسیر آیاتی از سوره «عصر» پرداخت و گفت: یکی از قسم هایی که خداوند خورده است، قسم به زمان است که به آن بی توجهی می شود.

وی بر استفاده هر چه بهتر از زمان، توسط طلاب تاکید کرد و گفت: یکی از کارهای غلطی که در گذشته در حوزه های علمیه وجود داشت؛ تعطیلی روزهای پنج شنبه حوزه و دانشگاه بود، این زمان را از طلبه می گیرد.

این استاد حوزه با بیان اینکه بنده از اول انقلاب تاکنون ۴۰ کتاب نوشتم، بر مطالعه کتابهای مفید توصیه کرد و گفت: بسیاری از سخنرانی ها و کتابها بار علمی ندارد، لذا کتابهایی را مطالعه کنید که توسط افراد دارای تجریه بیش از ۳۰ سال دست به قلم بودن نوشته شده باشد.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی  گفت:  قرآن به ۴۵ زبان دنیا ترجمه شده است، در حالی که کتاب مسیحیان به دو هزار زبان ترجمه شده است.

وی با بیان اینکه بنده نامه ای را به رهبر معظم انقلاب نوشتم که حوزه های علمیه پاسخگوی جامعه نیستند، چراکه جامعه چیز دیگری می خواهد، افزود: طلاب برای بیان مطالب خود باید به سمت قصه گویی به ویژه برای کودکان و نوجوانان بروند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اینکه یک روحانی باید از او تبلیغ بجوشد، افزود: روحانی باید از مردم، در مردم و با مردم باشد.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با تاکید بر لزوم برپایی نماز اول وقت در مدارس، گفت: روز قیامت روحانیون و مسئولان باید جواب دهند که چرا به اقامه نماز اول وقت در مدارس توجه نمی کنند.

وی با اشاره به اینکه بنده به جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور گفته ام در زمان شما وضع نماز کم رنگ شد، افزود: طلاب و روحانیون مدارس و نسل جوان را رها نکنند، حتی اگر آموزش و پرورش هزینه ایاب و ذهاب طلاب را هم ندهد، هفته ای یکبار برای خدا به مدارس بروید و با دانش آموزان ارتباط داشته باشید.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با تاکید بر اینکه افراد خیر را برای کمک در برپایی نماز در مدارس پای کار آورید، افزود: هر کاری می توانید بکنید اما نماز را تعطیل نکنید.

وی در پایان تاکید کرد: طلبه ای که حاضر نیست برای نسل جدید در هفته ای نیم ساعت وقت بگذارد، از طلبگی بیرون برود.

انتهای پیام/ ش 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ع IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۲
    0 1
    چی میگه!!