پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مسجد جامع کنیا میزبان پیروان ادیان مختلف بود

حوزه/ مسجد بزرگ کنیا، بزرگترین مسجد در شرق آفریقا در شهر نایروبی، میزبان پیروان ادیان مختلف بود و غیرمسلمانان موفق شدند برای اولین بار نماز خواندن مسلمانان را از نزدیک ببینند و از مسجد بازدید کنند.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از آناتولی، مسجد بزرگ کنیا میزبان مردم با تمامی پیشینه های مذهبی و فرهنگی بود.

بزرگترین مسجدی در شرق آفریقا واقع در قلب نایروبی ، پایتخت کنیا ، روز شنبه میزبان مردم از همه ادیان بود. مردم در مسجد جامع نایروبی جمع شدند تا نظرات خود را در رابطه با مباحث مختلف به اشتراک بگذارند. آن ها همچنین در این مسجد به گشت و گذار پرداخته، از آن ها پذیرایی شد و توانستند از نزدیک شاهد نماز خواندن مسلمانان باشند.

مری ترزا ومبوی ، دانشجوی کالج در این باره به خبرنگاران گفت: نوشیدن چای با دوستان مسلمان و بحث و گفتگوهای مختلف درباره همه چیز درباره کنیا عالی بود، خوشحالم از اینکه برای اولین بار پا به داخل یک مسجد گذاشته ام.

ایستر فیت نوکی یک حسابدار حرفه ای گفت: این بهتری فرصت برای کنیایی ها است که اسلام را بهتر بشناسند و درک کنند.[...] آنها [مسلمانان] مردم دوست داشتنی و صلح آمیز هستند. امروز من شاهد آن بودم.

وی از سایر کنیایی ها خواست که از این فرصت برای دیدار با دوستان جدید استفاده کنند و درباره دین اسلام بیشتر بدانند. وی افزود:  آنها ارزش هایی مشابه ارزش های من را با من به اشتراک می گذارند.

ابوسالم، یک تاجر مسلمان که به دفعات از مسجد بازدید می کند ، اظهار داشت:  ما یک قوم هستیم. دوستان من همیشه آرزو داشتند اسلام را درک کنند و آرزو داشتند فعالیت های داخل مسجد را از نزدیک ببینند. امروز ، من آنها را به مسجد دعوت کردم.

فیصل کاظم ، یکی از برگزارکنندگان این رویداد نیز رو به خبرنگاران گفت: ما از همه برادران و خواهرانمان از تمامی ادیان استقبال می کنیم. بیایید در مورد اسلام بیاموزید ، بیایید با هم دوست باشیم ، بگذارید با هم چای بخوریم، از همنشینی با هم لذت ببریم و برای کشورمان دعا کنیم.

در میان کسانی که در این رویداد حضور داشتند نمایندگان مجلس مسیحی و مسلمان ، رهبران مذهبی و مردم از اقشار مختلف حضور داشتند.

مسجد جامع در سپتامبر سال 1925 ساخته شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha