پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
ابتکار زنان مسلمان در نیجریه خواستار راه اندازی مرکز رایگان سرطان شدند

حوزه/ در اجلاسی با عنوان «تاثیر سرطان بر توسعه ملی» که در مسجد ابوجا در نیجریه برگزار شد، زنان مسلمان سازمان «خواهران جنت» خواستار تلاش بهتر دولت برای مقابله با سرطان شدند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از punchng، یک سازمان بشردوستان از زنان مسلمان در نیجریه با نام «خواهران جنت» از دولت فدرال این کشور خواستند تا یک مرکز غربالگری رایگان سرطان در این کشور راه اندازی کند.

راماتو علیا، رئیس این سازمان زنان مسلمان در اجلاس سران برای فراخوان روز جهانی سرطان در سال 2019 که روز شنبه در مسجد ملی در ابوجا برگزار شد، این بیانیه را قرائت کرد. موضوع اجلاس مذکور «تأثیر سرطان بر توسعه ملی» بود.

عالیا در سخنانش گفت: ایجاد مرکز غربالگری سرطان رایگان میزان مرگ و میر زنان در اثر این بیماری را کاهش می دهد.

وی خاطرنشان کرد:  هدف از این اجلاس ایجاد آگاهی در مردم به ویژه زنان است که حداقل یک بار در سال به غربالگری سرطان مراجعه کنند.

عالیا گفت که این کنفرانس با هدف تشویق دولت برای مقابله با این بیماری است که به سرعت پیشروی می کند.

وی ابراز امیدواری کرد که رایزنی ها و توصیه های این اجلاس در راستای ریشه کن کردن سرطان از طریق برنامه آگاهی منظم و مداوم انجام شود.

مریم ، همسر فرماندار ایالت سوکوتو در نیجریه ، امین التامبووال ، که موضوع این اجلاس را به جا و به موقع توصیف کرد ، از این سازمان برای این ابتکار قدردانی کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha