جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
رحلت پیامبر

حوزه/ معاون تهذیب مدرسه سفیران خاتم الانبیاء (ص) سنندج گفت: صلح و دوستی پیام رسالت حضرت محمد (ص) بود. ولی امروز بسیار از دشمنان و منافقان برجای مانده از ابتدای اسلام دست به هر توطئه ای می زنند که چهره ای دیگر از دین اسلام و رسول خدا (ص) نشان دهند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در کردستان، حجت الاسلام سجاد کاوه، صبح امروز در مراسم، اقامه عزای سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) و امام حسن مجتبی (ع)، در جمع طلاب مدرسه سفیران خاتم الانبیاء (ص) سنندج اظهار داشت: ویژگی مشترک تمامی بزرگان دین اعم از پیامبر، امام، عالم و.... داشتن دشمن مشترکی بنام شرک، کفر و خرافات بوده است.

معاون تهذیب مدرسه سفیران خاتم الانبیاء (ص) سنندج ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) در اوج افکار مسموم و آلوده به شرک و بت پرستی در شبه جزیره عربستان به نبوت رسید. حضرت در زمانی که وحی رسالت به وی ابلاغ گردید با جامعه ای سرشار و مملو از انواع مفاسد، بداخلاقی ها و خشونت های زمان روبرو بود.

این استاد حوزه علمیه در ادامه سخنان خود تاکید کرد: با این وجود رسول خدا با توکل بر پشتیبانی پروردگار قدم در این راه سخت و صعب العبور در میان اعراب بادیه نشین که چیزی جز قتل و غارت نمی شناختند، گذاشت و نبوت و رسالت خود را در ابتدا به صورت غیررسمی و سپس به اذن خداوند متعال علنی نمود که علنی شدن این رسالت دشمنی بزرگان و صاحب منصبان آن روزگار را برانگیخت و همین عامل باعث شد که پیام اکرم (ص) و تازه مسلمان شدگان زیر شکنجه، قتل، تبعید و... کفار قرار بگیرند.

این استاد حوزه علمیه استان کردستان با اشاره به اینکه این فشارها هرگز نتوانست خللی در مسیر رسالت حضرت محمد (ص) ایجاد کند، گفت: با این وجود پیامبر و اندک افراد مسلمان شده در برابر این هجمه های سنگین کفار و بزرگان مکه و قریش و دیگر قبایل مقاومت نمودند و به تدریج دین اسلام در دل روشن ضمیران آن روزگار رسوخ کرد.

حجت الاسلام کاوه بیان کرد: کفار که به عینه آینده خود را سیاه و تاریک می دیدند دست به طراحی ترور پیامبر زدند که این توطئه ننگین توسط وحی به رسول خدا ابلاغ گردید و ایشان با چندتن از یاران خود شبانه مکه را به قصد مدینه ترک فرمودند و حضرت علی (ع) با کمال شجاعت در بستر پیامبر خوابیدند و با این کار هم شجاعت و ایثار خود در راه اسلام را نشان دادند و هم باعث تضعیف روحیه کفار در آن شب ظلمانی گردیدند.

معاون تهذیب مدرسه سفیران خاتم الانبیاء (ص) سنندج گفت: با هجرت رسول خدا (ص) از مکه به مدینه به تدریج زمینه های نفوذ دین اسلام در شبه جزیره عربستان بیشتر گردید به طوری که کفار دیگر در مقابل خود یک یا چند نفر تازه مسلمان شده را نمی دیدند، بلکه گروهی بزرگ از یکتاپرستان را می دیدند که در آینده بی گمان ریشه جهل و بت پرستی را می خشکاندند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بخش اعظمی از زندگی رسول اکرم (ص) در مبارزه و جنگ با کفار برای ترویج دین اسلام گذشت، عنوان کرد: رسول خدا (ص) و یارانش بارها برای دفاع از دین یکتاپرستی در مقابل سپاهیان کفار قرار گرفتند و امدادهای غیبی و توکل به خدا روز به روز زمینه شکست کفار را فراهم آورد تا جایی که بزرگان مکه که آن روزگار از قدرت اقتصادی، سیاسی و نظامی بسیار بالایی برخوردار بودند بدون هیچ گونه مقاومتی در برابر اسلام زانو زدند.

حجت الاسلام کاوه در بخش دیگری از سخنان خود به زندگی و شخصیت رسول خدا اشاره کرد و بیان داشت: تمام کمالات انسان خدایی در شخصیت رسول خدا خلاصه گردیده است. منش و سیرت این رادمرد بزرگ تاریخ بشریت از 1400 سال پیش تاکنون روشن کننده راه و مسیر زندگی ما بوده و هست.

وی حرکت در مسیر رسول اکرم (ص) که همان پیام وحدت و برادری می باشد را تنها راه نجات مسلمین در روزگار کنونی عنوان کرد و اظهار داشت: صلح و دوستی پیام رسالت حضرت محمد (ص) بود. ولی امروز بسیار از دشمنان و منافقان برجای مانده از ابتدای اسلام دست به هر توطئه ای می زنند که چهره ای دیگر از دین اسلام و رسول خدا (ص) نشان دهند و چهره رحمانی این نبی خدا را در انظار عمومی مردم جهان خدشه دار کنند زیرا موج اسلام گرایی جوانان اروپایی، آمریکایی، آسیایی و... باعث تضعیف دستگاه لیبرالیسم و سکولاریسم شده است.

معاون تهذیب مدرسه سفیران خاتم الانبیاء (ص) سنندج در ادامه اظهار داشت: امروز تمام دنیای کفر تلاش می کند چهره ای خشن و غیرانسانی از اسلام به جهانیان نشان دهند لذا با ایجاد گروه های تروریستی و جنایتکار به اسم و نام اسلام به دنبال جلوگیری از موج اسلام گرایی در جهان هستند.

حجت الاسلام کاوه عنوان کرد: بنابراین همه ما به ویژه مبلغان و روحانیون دینی باید با فعالیت های فرهنگی و تبلیغی خود در مقابل این توطئه ناپاک بدخواهان اسلام بایستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha