پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ماموستا عبدالرحمن خدایی

حوزه/ امام جمعه سنندج با اشاره به اینکه همه باید دین رسول خدا را به معنای درست و حقیقی در جهان تبلیغ کنیم، اظهار داشت: امروز دشمنان به شدت در حال تخریب چهره و شخصیت پیامبر اکرم (ص) و اسلام هستند، لذا علما، روحانیون و مبلغین دین اسلام باید با درایت، علم و تهذیب و تقوا در مقابل این هجمه های عظیم و فراگیر دشمنان خدا قرار بگیرند و حقانیت این دین رحمانی را به جهانیان نشان دهند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در کردستان، ماموستا عبدالرحمن خدایی، پیش از ظهر امروز در مراسم اقامه عزای سالروز رحلت رسول اکرم (ص) که در سنندج برگزار گردید، اظهار داشت: در سال یازدهم هجری قمری یعنی در چنین روزی رسول اکرم (ص)، رسول رحمت و عطوفت پس از سالها تلاش برای توسعه و بسط دین مبین اسلام دیده از جهان بستند.

امام جمعه سنندج گفت: امروز نه تنها برای ما مسلمانان روز مصیبت بزرگ است بلکه برای تمام بشریت روز سیاهی و تاریکی است.

این عالم اهل سنت در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه «انک لعلی خلق عظیم» از صفاتی است که خداوند منان بر پیامبر اکرم (ص) نهاد، عنوان کرد: حضرت محمد (ص) تمام عمر گهربار خویش را وقف هدایت جامعه بشریت به سمت رستگاری و خداوند یکتا و برقراری عدل و عدالت به معنای واقعی در بین انسان ها نمودند.

امام جمعه سنندج گفت: رسول اکرم که خاتم الانبیاء می باشند دارای صفاتی بارز بودند که بی شک همه وظیفه داریم که برای سعادت دنیوی و اخروی خود در مسیر این شئونات حرکت کنیم و بی شک خروج از این مسیر به هلاکت و ضلالت ما خواهد انجامید.

ماموستا خدایی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: اگر بخواهیم که نماد و مظهر کاملی از مکارم اخلاقی در تاریخ بشریت معرفی کنیم، چه اسوه ای بهتر و کاملتر از شخصیت رسول اکرم (ص).

امام جمعه سنندج با اشاره به اینکه سنت رسول الله بانی تمدن عظیمی بنام تمدن اسلام در سطح جهان گردید، گفت: پیامبر عمر پربار و گهربار خویش را برای بنیان نهادن تمدنی عظیم در جهان هزینه فرمودند و امروز جهان بشریت تحت سیطره تمدن و فرهنگ اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه همه باید دین رسول خدا را به معنای درست و حقیقی در جهان تبلیغ کنیم، اظهار داشت: امروز دشمنان به شدت در حال تخریب چهره و شخصیت پیامبر اکرم (ص) و اسلام هستند، لذا علما، روحانیون و مبلغین دین اسلام باید با درایت، علم و تهذیب و تقوا در مقابل این هجمه های عظیم و فراگیر دشمنان خدا قرار بگیرند و حقانیت این دین رحمانی را به جهانیان نشان دهند.

امام جمعه سنندج در پایان سخنان خود به آیه ای از قرآن کریم درباره جایگاه و نقش پیامبر در اجرای رسالت خویش اشاره کرد و بیان داشت: خداوند متعال در قرآن می فرماید: «فَبِمَا رَحْمَه مِنَ اللَّهِ لِنْتَ لَهُمْ وَ لَوْ کُنْتَ فَظًّا غَلِیظَ الْقَلْبِ لَا نْفَضُّوا مِنْ حَوْلِکَ فَاعْفُ عَنْهُمْ وَ اسْتَغْفِرْ لَهُمْ وَ شَاوِرْهُمْ فِی الْأَمْرِ/به موجب لطف و رحمت الهی، بر ایشان نرم دل شدی که اگر تندخوی و سخت دل بودی، از پیرامونت پراکنده می‌شدند. پس از آنان درگذر و بر ایشان آمرزش بخواه و در کار با آنان مشورت کن».

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha