جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ماموستا مامد گلشنی نژاد

حوزه/ امام جمعه اهل سنت نقده گفت: در ایام شهادت امام رضا (ع) ۱۲۰ نفر از جامعه روحانیت اهل سنت استان در مشهد مقدس حضور پیدا کرده و در شهادت امام رضا شرکت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان‌غربی، ماموستا مامد گلشی‌نژاد، امروز در مراسم رحلت پیامبر اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) که در مسجد صاحب الزمان شهرستان نقده برگزار شد، با بیان اینکه یکی از مهمترین و شاخص‌ترین الگوهای مطرح در جهان پیامبر اسلام و خانواده مطهر ایشان هستند، اظهار داشت: اگر اهل سنت، پیامبر و اهل بیت (ع) را می‌ستایند شیعه نیز چنین است و در سال‌های اخیر با رهبری پیامبر گونه امام خامنه ای، راهپیمایی اربعین محور اتحاد شیعه و سنی شده است.

وی ادامه داد: گرچه در اهل سنت اربعین نیست اما به دلیل ارادت قلبی که به اهل بیت (ع) دارند در پیاده روی اربعین حضور پیدا می‌کنند و امام شافعی اگر در طول مسیر خود از مکانی رد می‌شد که در آن از اهل بیت دفن بود از اسب خود پیاده شده و قبور اهل بیت را زیارت می‌کرد.

امام جمعه اهل سنت نقده بیان داشت: امام حسین (ع) سرزمین وحی را برای دفاع ازاسلام ترک و همراه اصحاب خود فدای اسلام شد و امروز پیام وفات پیامبر اسلام (ص) این است که گرچه اختلاف دیدگاه داریم اما نه تنها این اختلافات باعث تفرقه نیست بلکه عامل اتحاد و ید واحده در برابر دشمن می‌باشد.

وی بیان داشت: در ایام شهادت امام رضا (ع) ۱۲۰ نفر از جامعه روحانیت اهل سنت استان در مشهد مقدس حضور پیدا کرده و در مراسم سالروز شهادت امام رضا(ع) شرکت می‌کنند.

ماموستا گلشنی‌نژاد تصریح کرد: باید علمای شیعه و سنی بر ایجاد اتحاد و تبیین ارزش گذاری به مقدسات شیعه و سنی اهتمام ویژه داشته باشند.

وی در پایان گفت: اینکه امروز در مسایل جهانی قدرت‌های بزرگ ناگزیر به مشورت با مسئولان کشورمان هستند از قدرت و عظمت ایران اسلامی است و همه باید در جهت تحکیم این قدرت قدم برداند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha