جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام اسکندری

حوزه/ مدیرکل اوقاف استان قم گفت: بی شک با احیای فرهنگ وقف به ویژه در مناطق محروم و کم برخوردار، بخش مهمی از مشکلات کشور مرتفع خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ، ضمن گرامیداشت دهه وقف بر لزوم توجه همگانی به ترویج فرهنگ وقف و اطلاع رسانی لازم در این باره اظهار داشت: یکی از وظایف کلیدی سازمان اوقاف و امور خیریه، احیای موقوفات بوده که در این رابطه از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، فعالیت های چشم گیری صورت گرفته، چه آن که در دوران طاغوت متاسفانه موقوفه‌خواری رواج قابل توجهی داشته و به این طریق بسیاری از املاک وقفی، از حالت وقف خارج شدند.

وی افزود: با توجه به مشکلات اقتصادی جامعه از جمله بیکاری، احیای موقوفات و ترویج فرهنگ وقف به خصوص در موضوعات و نیازهای روز جامعه، می تواند به حل بسیاری از مشکلات کشور کمک کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری گفت: ما باید هر چه بیشتر و بهتر، ظرفیت های بالقوه وقف را بر اساس نیات واقفان به فعلیت برسانیم به ویژه در زمینه خدمت رسانی به مردم و محرومیت زدایی که بر اساس تنوع نیات واقفان، این هدف قابل تحقق است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم همچنین بیان داشت: یکی از برنامه های مهم ما در دوره جدید، این است که موضوعات جدید و نیازهای روز جامعه را برای وقف به واقفین و خیرین معرفی کنیم که در این باره کارهای خوبی چه در سطح کشور و چه به ویژه استان مقدس قم شروع شده است.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha