پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران

حوزه/ حجت الاسلام طبرسی با تأکید براین که تعلیمات و سیره رضوی باید در تمام وجوه زندگی ما حاکم شود، خاطرنشان کرد: راه نجات جامعه اسلامی از مشکلاتی که امروز با آن مواجه است، حرکت در مسیر آموزه های اهل بیت(ع) است.

حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، با تسلیت فرا رسیدن شهادت امام رضا(ع) بر ضرورت تقویت و گسترش سیره علمی و عملی آن حضرت در جامعه اسلامی تأکید کرد.

وی، وجود بارگاه ملکوتی هشتمین امام شیعیان را نعمتی بزرگ برای ملت بزرگ ایران دانست و افزود: معارف و اندیشه های رضوی می تواند جامعه اسلامی را در مسیر رشد و تعالی حقیقی سوق دهد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که اندیشه های ناب رضوی باید در تمام سطوح جامعه اسلامی نهادینه و گسترش یابد، گفت: متأسفانه یکی از ضعف ها و کاستی های بزرگ جامعه دینی، کمرنگ شدن ارزش های دینی و معارف اهل بیت(ع) در میان مردم است.

حجت الاسلام طبرسی، لازمه رشد و بالندگی جامعه اسلامی را در گرو بهره گیری صحیح از معارف اهل بیت(ع) دانست و خاطرنشان کرد: اگر ارزش های رضوی به خوبی در جامعه دینی شناسانده و نهادینه شود، بسیاری از مشکلات و بحران های فرهنگی و اجتماعی نیز کاهش خواهد یافت.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که اهل بیت(ع) برای ابلاغ پیام وحی و گسترش معارف انسان ساز دینی تلاش ها و مجاهدت های بسیاری انجام دادند، گفت: بسیاری از ائمه معصومین(ع) در این مسیر مهم به شهادت رسیدند تا دین و ارزش های الهی زنده و پویا بماند.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که امروز ما نیز رسالت سنگینی در حفظ و حراست از ارزش های الهی بر عهده داریم، بیان داشت: نباید بگذاریم معارف اهل بیت(ع) در جامعه اسلامی مهجور باقی بماند و دشمنان اسلام و اهل بیت(ع) در جامعه دینی بتازند.

حجت الاسلام طبرسی با تأکید براین که تعلیمات و سیره رضوی باید در تمام وجوه زندگی ما حاکم شود، خاطرنشان کرد: راه نجات جامعه اسلامی از مشکلاتی که امروز با آن مواجه است، حرکت در مسیر آموزه های اهل بیت(ع) است.

وی با بیان این که متأسفانه جامعه امروز از سبک زندگی اسلامی فاصله گرفته است، افزود: برای تحقق یک زندگی سعادتمندانه باید  سبک زندگی رضوی را مورد نظر و توجه قرار دهیم تا بتوانیم عزتمدانه و سعادتمدانه زندگی کنیم.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که ائمه اطهار(ع)چراغ راه، مصباح هدایت و بهترین اسوه برای بشریت هستند، بیان داشت: به طور حتم تبعیت از سیره و معارف اهل بیت(ع) نردبان سعادت و کلید حل بسیاری از مشکلات خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha