سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
وقف

حوزه/ مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان از وجو ۲ هزار و ۷۰۰ موقوفه منفعتی و انتفاعی در این استان خبر داد و گفت: تنها ۲ وقف در لرستان مربوط به حوزه های علمیه است و درآمد آنها در سال شاید به ۱۰ میلیون تومان برسد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت الاسلام سید محمد طباطبایی، امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت وقف، گفت: وقف بهترین نوع انفاق است که واقفان خیراندیش با انجام آن در زمینه های گوناگون، آرامش و رحمت دینوی و اخروی را برای خود رقم می زنند.  

وی با بیان اینکه نهادینه سازی فرهنگ وقف در جامعه ضروری است، افزود: اصحاب رسانه و فعالان دینی فرهنگی باید افراد را برای وقف تشویق  و ترغیب کنند.  

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان با اشاره به اینکه باید فرهنگ وقف در بین آحاد جامعه نهادینه شود، بیان داشت: وقف بهتر است متناسب با نیاز جامعه صورت گیرد.

حجت الاسلام طباطبایی با اشاره به اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه امین مردم و واقفان خیراندیش است، خاطر نشان کرد: درآمد موقوفات براساس نیات واقفان هزینه و مصرف می شود.  

وی با بیان اینکه هم اکنون دو هزار و ۷۰۰ موقوفه منفعتی و انتفاعی در لرستان وجود دارد، گفت:۴۰۰ مورد از وقف های موجود منفعتی هستند و درآمد آنها براساس نیت واقف هزینه می شود.  

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان با اشاره به اینکه تعداد ۱۴ وقف در حوزه موقوفات دینی داریم، افزود: تنها ۲ وقف مربوط به حوزه های علمیه است و درآمد آنها در سال شاید به ۱۰ میلیون تومان برسد.  

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان در پایان با اشاره به اینکه در حوزه قرآنی موقوفه ای در استان لرستان وجود ندارد خاطر نشان کرد:نیاز است واقفان در حوزه های قرآنی، حوزه های علمیه، ازدواج، مسکن و مسائل اجتماعی ورود پیدا کنند و وقف ها متناسب با نیاز جامعه امروز صورت گیرد.

رسانه ها فرهنگ وقف را ترویج دهند

حجت الاسلام محمد جواد عباس زاده، معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان نیز با اشاره به اینکه نهادینه سازی فرهنگ وقف در جامعه ضروری است، گفت: وقف صدقه جاریه و راهگشای بسیاری از مسائل و معضلات جامعه است . 

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان خاطر نشان کرد: رسانه ها باید در راستای تشویق و ترغیب مردم به وقف متناسب با نیاز های جامعه و معرفی واقفان خیراندیش تلاش کنند. 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha