پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حسین فولادی

حوزه/ مسئول دبیرخانه حمایت از نخبگان و استعدادهای برتر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه گفت: نخبگان باید در دو محور کلان حمایت شوند که محور اول، بحث حل مسأله و محور دوم احساس مفیدبودن افراد است.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام حسین فولادی در دیدار با آیت‌الله سید محمد سعیدی، نماینده ولی فقیه در استان قم و تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) که در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، اظهار کرد: مهم‌ترین بخش هر جامعه نیروی انسانی و مهم‌ترین بخش نیروی انسانی، نخبگان آن هستند.

مسئول دبیرخانه حمایت از نخبگان و استعدادهای برتر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه به تعریف فرد نخبه پرداخت و افزود: نخبه کسی است که مسأله‌ها و دردهای حوزه تخصصی خود را خوب تشخیص دهد، برای حل و درمان مسأله ایده و طرح بهینه دارد و می‌تواند ایده و طرح را عملیاتی کند و از مشکلات بکاهد.

وی ادامه داد: نخبگان باید در دو محور کلان حمایت شوند که محور اول، بحث حل مسأله و محور دوم احساس مفیدبودن افراد است.

حجت الاسلام فولادی خاطرنشان کرد: دبیرخانه حمایت از نخبگان و استعدادهای برتر مرکز خدمات حوزه در پنج حوزه زیستی‌معیشتی، رشد علمی، رشد مهارتی، رشد اخلاقی و زمینه‌ساز رشد بصیرتی و زمان‌آگاهی از طلاب نخبه حمایت می‌کند.

وی با بیان این‌که مرکز خدمات جامع‌ترین مرکز حوزوی است که همه طلاب برادر و خواهر، ایرانی و غیرایرانی و شیعه و سنی را تحت پوشش دارد، گفت: این مرکز جایگاه خوبی برای شناسایی افراد نخبه با توجه به جامعیت اطلاعاتی افراد است.

مسئول دبیرخانه حمایت از نخبگان و استعدادهای برتر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه بیان کرد: امیدواریم بتوانیم مطالبات رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت توجه به جامعه نخبگانی را جامه عمل بپوشانیم و در همین راستا در تلاش هستیم اندیشکده‌ای را برای حمایت از نخبگان حوزه ایجاد کنیم.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha