جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام نیلی پور

حوزه/ حجت الاسلام نیلی پور گفت: امام رضا(ع)در طوس به ۱۵هزار مسئله علمی جواب دادند که نشان دهنده طوفان فکری و شبهاتی است‌ که توسط امام(ع) پاسخ علمی داده شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام‌ مهدی نیلی پور، صبح امروز در جمع خادمیاران رضوی استان اصفهان اظهار کرد: یکی از موهبت های خدا بر ما ایرانیان از طرف اهل بیت وجود امام رضا(ع) است که این مژده را پیامبر به ایرانیان داده بودند که به زودی بخشی از وجود بنده در خراسان دفن خواهد شد.

وی بیان کرد: وجود امام رضا(ع) در کشورمان یک باب رحمت است که خداوند بر ما ایرانیان مقدر کرده است و خدارا شاکریم که این سعادت را پیدا کردیم که محبت امام را بر دل نگه داریم و درخدمت امام رضا (ع) در خدمت امام هستیم.

 نیلی پور عنوان کرد: امام رضا (ع) سه سال در ایران مهمان ما بودند و از نظر فرهنگی مناظره هایی  با مخالفان داشته باشند و از این طریق توانستند طرز فکر تشیع را بر جهانیان و حتی ایرانیان نشان دهند.

وی افزود: امام رضا (ع) در بین بزرگان فرقه های مذهبی همیشه پیروز و سربلند بودند و یک عزت فرهنگی را در آن زمان رقم زدند.

نیلی پور به نقل از امام رضا (ع) عنوان کرد: سه سال که بنده در طوس بودم ۱۵هزار مسئله علمی جواب دادم که نشان دهنده طوفان فکری و شبهاتی است‌که توسط امام پاسخ علمی داده شد که بخشی از آن در کتب موجود است.

وی ادامه داد: وقتی امام وارد ایران شدند، سایر علویون که در فشار بودن در بیشتر مناطق به ایران پناه آوردند مانند وضعیت فعلی که ایران پناهگاهی برای شیعیان جهان است و ایرانیان نیز از آن ها میزبانی کردند.

نیلی پور گفت: یکی از برکات امام در طول تاریخ آن است که اگر ایرانیان امام را نداشتند از زیارت محروم بودند که خداراشکر باب رحمت خدا در باب زیارت برای ایرانیان باز شد.

وی در پایان افزود: تبریک به ایرانیان که از پاره تن پیامبر حفاظت و صیانت کردند که گواه آن این است که هر مکان مذهبی که بروید می توانید شاهد هنرهای ایرانیان و علی الخصوص اصفهانی ها باشید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha