جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه تبریز

حوزه/ امام جمعه تبریز گفت: یکی از محورهای اساسی امنیت ملی، بحث پدافند غیر عامل است که حفظ سرمایه‌های ملی، بازدارندگی و پیشگیری از آسیب‌ها در هنگام بروز حوادث از اهداف آن به شمار می آید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، امروز در دیدار مدیران دستگاه های اجرایی عضو کارگروه پدافند غیرعامل استان با تاکید برتوسعه پدافند غیرعامل برای جلوگیری از خطرات و آسیب های جبران ناپذیر، گفت: تداوم فعالیت های زیربنایی کشور و تامین نیازهای حیاتی، تسهیل اداره کشور در شرایط تهدید و بحران ناشی از تجاوز خصمانه و حفظ بنیه دفاعی علی رغم حملات مخرب دشمن از اهداف پدافند غیرعامل است.

امام جمعه تبریز افزود: بالا بردن توان دفاعی کشور و کاهش قابلیت و توانایی سامانه ‌های شناسایی، هدف یابی و دقت هدف‌ گیری تسلیحات آفندی دشمن از دیگر اهداف این موضوع مهم به حساب می آید.

وی، حفظ توان داخلی جهت ادامه فعالیت‌ ها و تداوم عملیات تولید و خدمات رسانی را از دیگر اهداف پدافند غیرعامل برشمرد و ادامه داد: حفظ سرمایه ‌ های کلان ملی کشور و تقلیل آسیب ‌پذیری و کاهش خسارات و صدمات تأسیسات، تجهیزات و نیروی انسانی مراکز حیاتی، حساس و مهم نظامی و غیرنظامی در برابر تهدیدات و حملات دشمن، و بلاهای غیر طبیعی بخش دیگری از اهداف این موضوع است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی سلب آزادی و ابتکار عمل از دشمن و ایجاد شرایط سخت و دشوار برای وی در صحنه عملیّات را هم از اهداف پدافند غیرعامل دانست و گفت: افزایش آستانه مقاومت مردمی و قوای داخلی  در برابر تهاجمات دشمن و بلاهای غیر طبیعی و حفظ تمامیّت ارضی، امنیّت ملّی و استقلال کشور در دیگر اهداف پدافند غیرعامل است.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه پدافند غیرعامل در بسیاری از حوزه های کلان در سطح کشور نقش موثری ایفا می کند، گفت: پدافند غیرعامل در حوزه های عمرانی(زیربنایی)، حوزه حمل و نقل و ارتباطات، حوزه دارو، غذا، آب و بازیابی نیروی انسانی، حوزه انرژی، حوزه رسانه ها و تبلیغات روانی، حوزه مخابرات، حوزه صنایع، حوزه مالی و اقتصادی، حوزه دیپلماسی و امنیت و حوزه دفاع دارای اهمیت قابل توجهی است.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با یادآوری اینکه با پیچیده تر شدن جنگ‌ها و بکارگیری تکنولوژی و فن‌آوری در جنگ‌های نوین، پدافند غیرعامل نیز چهره‌های متفاوتی را به خود گرفته است، گفت: جنگ رسانه ای را می توانیم یک آفند غیرعامل بدانیم که مقابله با آن خیلی سخت است و نیازمند تخصص بالا و نیروی انسانی کارآمد است.

وی، اجرای دوره های بازآموزی و عملیاتی با هماهنگی سازمان را به همه دستگاه ها و مدیران ضروری دانست و گفت: در طراحی و برنامه ریزی‌های و اقدامات در راستای امر مهم پدافند غیرعامل باید استتار، اختفا، پوشش، فریب، تفرقه و پراکندگی، مقاوم سازی و استحکامات و اعلام خبر مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha