پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مدرسه  علمیه خواهران آیت الله ایروانی قم

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه آیت الله ایروانی با اشاره به فعالیت مدرسه علمیه ایروانی از سال ۹۶ در قم از تحصیل ۶۶۰ طلبه خواهر در حال حاضر در این مدرسه علمیه خبر داد.

کبری محمدی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به فعالیت مدیر مدرسه علمیه آیت الله ایروانی اظهار داشت: این مدرسه طبق وصیت مرحوم آیت الله ایروانی در سال ۱۳۷۰ ثبت شده و به موجب ابلاغ شورای مدیریت حوزه علمیه قم جز مدارس علوم اسلامی است.

به گفته مدیر مدرسه آیت الله ایروانی این مدرسه به موجب اساسنامه برای فراهم آوردن موجبات آموزش علوم و معارف اسلامی و ترویج و تبلیغ مذهب جعفری و آموزش علوم اسلامی به طلاب علوم دینی تشکیل شد و پس از انتقال محل مدرسه به شهر مقدس قم تحت عنوان مدرسه علمیه خاتم الرسل(ص) به فعالیت خود ادامه داد.

وی با اشاره به اینکه در سال ۱۳۹۲ به موجب موافقت مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران فعالیت های خود را آغاز کرد، افزود: ساختمان مدرسه علمیه آیت الله میرزا یوسف ایروانی در پردیسان قم در سال ۹۶ به بهره برداری رسید.

او با اشاره به پذیرش ۴۰۹ طلبه در سال ۹۶ در این مدرسه افزود: در سال اول یکصد طلبه میهمان داشتیم و در سال ۹۷ تعداد طلاب مجموعه به ۷۰۰ طلبه افزایش یافت البته مدرسه علمیه آیت الله ایروانی فقط در مقطع سطح ۲( معادل کارشناسی) پذیرش دارد.

مدیر مدرسه آیت الله ایروانی در رابطه با اهداف اصلی تاسیس این مجموعه عنوان کرد: تربیت بانوان عالم، مومن، متعهد، آگاه و وظیفه شناس در ایفای وظیفه مادری و همسری و پاسداری از تحکیم و تعالی خانواده، ایجاد رشته های مختلف علوم اسلامی با گرایشات لازم، تربیت استادان و مدرسان برجسته در علوم مختلف، ایجاد مجمع عالی علمی جهت پاسخگویی به شبهات فکری پیرامون اسلام و تربیت مبلغان و واعظان قوی برای اداره جلسات مذهبی  از جمله اهداف اساسی این مدرسه علمیه هستند.

وی همچنین تربیت بانوان متخصص و کارآمد در راستای تحقق اهداف حوزه های علمیه در عرصه های مختلف را از دیگر اهداف این مدرسه علمیه برشمرد و گفت: تعلیم و تربیت در حوزه های علمیه و سایر جوامع علمی و فرهنگی، تحقیق و پژوهش، سخنرانی و اجتماعی در عرصه علوم اسلامی و انسانی، راهنمایی و مشاوره در عرصه های فردی، خانوادگی و اجتماعی  همه در این حوزه می گنجند.

به گفته وی مدرسه علمیه خواهران آیت الله ایروانی(ره) تنها مدرسه علمیه خواهران در منطقه پردیسان است که در مقطع سطح ۲حوزه (معادل کارشناسی) فعال است.

محمدی تصریح کرد: واحد پژوهش مدرسه علمیه آیت الله ایروانی(ره) تدوین تحقیق پایانی بیش از ۶۱ طلبه را از سال ۹۶ آغاز نموده است و اهم فعالیت های پژوهشی شامل کارگروه ها، نشست های علمی-پژوهشی، کرسی های آزاد اندیشی، اردوهای علمی پژوهشی، نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و کانون و هسته پژوهشی است.

او با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید ۴۰ طلبه سطح دو پذیرش شده اند گفت: در حال حاضر ۶۶۰ طلبه در مقطع روزانه در حال تحصیل هستند.

وی با تاکید بر اینکه  تعداد کمی از طلاب مدرسه ایروانی  بومی هستند، خاطرنشان کرد: به این دلیل که  منطقه پردیسان منطقه ای مهاجر نشین است و طلاب مدرسه اکثرا همسران روحانیونی هستند که برای تحصیل در حوزه های علمیه به شهر قم آمده اند اکثر طلاب این مدرسه را افراد غیربومی تشکیل می دهند.

313/61

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha