پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
ورزش

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام باقر (ع) شهرستان کامیاران با انتقاد از اینکه نگاه مدارس علمیه به ورزش سطحی است، گفت: استعدادهای ورزشی بسیاری در بین طلاب و روحانیون کشور داریم، ولی با این وجود به صورت جدی روی این مسئله تمرکز نشده است و این استعدادها در حال پژمرده شدن هستند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام سیدجلال حسینی صبح امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه امام باقر (ع) شهرستان کامیاران اظهار داشت: دین مبین اسلام تاکید زیادی بر آمادگی جسمانی و سلامت روح و جسم دارد، لذا انجام ورزش باید یکی از برنامه های روزانه شما طلاب و روحانیون باشد.

مدیر مدرسه علمیه امام باقر (ع) شهرستان کامیاران گفت: از نظر پزشکی کسانی که دارای آمادگی و سلامتی جسمی هستند مغز آنها به خوبی فعالیت می کند و مسائل را بهتر از دیگران درک می کند، لذا شما طلاب باید یکی از امور روزانه خود را انجام تمرینات ورزشی قرار دهید.

این استاد حوزه با انتقاد از اینکه نگاه مدارس علمیه به ورزش سطحی است، بیان کرد: استعدادهای ورزشی بسیاری در بین طلاب و روحانیون کشور داریم، ولی با این وجود به صورت جدی روی این مسئله تمرکز نشده است و این استعدادها در حال پژمرده شدن هستند.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: روزانه ۱۰ دقیقه ورزش می تواند تا سطح قابل توجهی تمرکز فکری طلاب را افزایش دهد و از سوی دیگر باعث سلامت جسمانی و از بین رفتن برخی از کسالت ها خواهد شد.

مدیر مدرسه علمیه امام باقر (ع) شهرستان کامیاران گفت: بنابراین به نظر می رسد که حوزه های علمیه کشور باید در بحث ورزش و رقابت های ورزشی بین مدارس علمیه کشور برنامه ریزی داشته باشد و این امر مهم که از تاکیدات موکد رسول اکرم (ص) و دین مبین اسلام است در حوزه های علمیه کشور عملیاتی شود.

وی برگزاری المپیادهای ورزشی بین طلاب کشور را حرکتی صعودی و تحول آفرین در حوزه ها عنوان کرد و بیان داشت: به نظر می رسد طلاب با روحیه شاد و ورزشی سرکلاس ها حاضر شوند بسیار بهتر از این است که در ابتدای روز با چهره ای خواب آلود و خسته در کلاس درس حضور داشته باشند.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: البته برای رسیدن به این هدف مهم نیازمند داشتن زیرساختهای لازم در بحث ورزش هستیم. متاسفانه اکثر حوزه ها و مدارس علمیه از نظر سالن و امکانات ورزشی در مضیقه هستند، لذا باید هرچه سریعتر این بسترها برای ورزش طلاب و روحانیون آماده شود.

مدیر مدرسه علمیه امام باقر (ع) شهرستان کامیاران در پایان سخنان خود گفت: امیدواریم که در آینده ای نزدیک شاهد برگزاری رقابت های ورزشی بین طلاب کشور باشیم که این امر چندین جنبه مثبت به دنبال دارد اول بحث سلامت طلاب می باشد و دوم اینکه ارتباط طلاب با جامعه ورزشی کشور را بیشتر از پیش می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha