پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
گردهمایی ائمه جماعات مساجد استان قم-  حجت الاسلام والمسلمین کعبی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری گفت: در زمان دولت قبلی ورود خانم ها به استادیوم ها مخالف شرع اعلام شد، امروز نیز فتوا همین است، اما متاسفانه دولت و وزارت ورزش و جوانان بدون توجه به فتوای مراجع تقلید این امکان را فراهم کرد و هیچ واکنشی علیه آن صورت نگرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین  عباس کعبی عصر امروز در جلسه اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با رئیس دادگستری استان قم که در دفتر جامعه مدرسین برگزار شد، عنوان کرد: در قوه قضائیه عزم و آهنگ مبارزه با فساد جدی بوده و بر اساس اصل 156 قانون اساسی پنج وظیفه برای این قوه نام برده شده است.

وی افزود: به تعبیر رهبر معظم انقلاب وظیفه قوه قضائیه تنها محکمه داری نبوده و بحث احیای حقوق عامه بسیار حائز اهمیت است، ما باید سازوکارهای مربوط به احیای حقوق را ایجاد کرده و گسترش عدل و آزادی های مشروع را دنبال کنیم، در بحث احیای حقوق عامه دادستانی می تواند ورود کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یادآور شد: در زمان دولت قبلی ورود خانم ها به استادیوم ها مخالف شرع اعلام شد، امروز نیز فتوا همین است، اما متاسفانه دولت و وزارت ورزش و جوانان بدون توجه به فتوای مراجع تقلید این امکان را فراهم کردند و هیچ واکنشی علیه آن صورت نگرفت، پیشنهاد بنده این است که در قوه قضائیه مرکزی به نام تذکر، اخطار و محاکمه قضائی ایجاد شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مسلم IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
    0 2
    با احترام به حجت الاسلام والمسلمین کعبی و دیگر بزرگان حوزه علمیه قم، لطفا قل از صدور چنین نظراتی، موضوع را بیشتر بررسی فرمایند. اهمیت تأثیرگذاری بسیار گسترده ورزش فوتبال در میان نسل جوان و ضرورت حفظ ارتباط حوزه های علمیه با جوانان پسر و دختر، عدم تعارض ذاتی حضور بانوان درورزشگاه با قوانین و مقررات شرع مقدس را مد نظر قرار دهند. می توان برای نوع حضور توصیه هایی را طرح کرد و وزارت ورزش و نیروی انتظامی را از طریق وضع مقررات و قوانین این نوع حضور را قانونی کرد. در غیر این صورت چنین نظراتی بازتاب بسیار منفی در میان اکثریت جامعه و دوری جوانان از حوزه های علمیه می شود. قدری مقتضیات زمان را در نظر بگیرند. ممنون
  • فاطمه IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    0 0
    توروخدا بسه کنید این رفتارا رو شما نهایتا میتونید توصیه کنید که ورزشگاه نرن خانوما .ولی نمیفهم به چه حقی زور میگید و نظرتونو تحمیل میکنید به ملت.به جای نزدیکی و همراهی با جوونا هر روز دارید بیشتر تنفر به اسلام میارید