پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 869967
۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۸
آمریکا

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار گفت: سفارتخانه های آمریکا در جهان در اصل نقش لانه های شیطان و خانه های توطئه چینی علیه ملت های دنیا را ایفا می کنند.

 حجت الاسلام حکمت حکیمی فر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان با اشاره به فرا رسیدن سیزدهم آبان ماه اظهار داشت: چهل سال از تسخیر سفارت ایالات متحده آمریکا، در تهران می‌گذرد. اتفاق بی‌نظیری که جهان را مبهوت کرد و هیبت پوشالی آمریکا را در اوج دوران ابرقدرتی اش شکست. تسخیر سفارتی که به درستی «لانه جاسوسی» نام گرفت، موجب شد، چشمهای جهانیان به این لانه‌های شیطان به گونه ای دیگر بنگرد.

سفارت خانه آمریکا؛ لانه ی شیطان بزرگ در ایران

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار گفت: در سالهای پایانی دهه چهل میلادی و درست در سال پایانی جنگ جهانی دوم (۱۹۴۸) بنیان سفارت آمریکا نهاده شد و در سال ۱۹۵۲افتتاح گردید. مکانی که وظیفه اصلی اش طبق پروتکلهای موجود بین المللی رتق و فتق امور بین دو کشور و تسهیل روابط بین مردم دو کشور و تنظیم روابط دو دولت باید باشد.

وی تصریح کرد: اما حکایت سفارت آمریکا از اول، حکایت دیگری بود. شاید اولین نمود جاسوسی سفارت آمریکا را در کودتای آمریکایی ۲۸مرداد بتوان دید.کودتایی که آمریکا، رقیب دیرینه اش انگلیس را از ایران بیرون کرد و به زعم خود فرمانروای مطلقِ پشت پرده ی ایران شد.

این استاد حوزه علمیه استان کردستان ادامه داد: از آن تاریخ به بعد و در مدت ۲۵ سال، ملت ایران سخت ترین دورانهای حیات خود را گذراندند و شاهد تصویب کاپیتولاسیون یا حق توحّش ازایرانیان بودند که یکی از پخت و پزهای سفارت آمریکا بود.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار گفت: تاسیس ساواک و گسترش نفوذ امنیتی رژیم پهلوی، از دیگر اقدامات سفارت آمریکا بود. به تدریج این سفارت، تبدیل به سفارت مرکزی و مادر در منطقه شد و هدایت بسیاری از عملیات سرکوبگرانه و جاسوسی در کشورهای همسایه از این لانه انجام شد.

حجت الاسلام حکیمی فر خاطرنشان ساخت: نقش سفیران آمریکا در تقویت رژیم برای مقابله با انقلاب اسلامی در سال ۵۷ و نیز پس از پیروزی انقلاب اسلامی در آشوب آفرینی و توطئه سازی، موجب شد، جوانان انقلابی دانشجوی خط امام، با درک درست از شرایط دست به اقدامی بهنگام بزنند و در سالروز تبعید امام و شهادت دانش آموزان، در اعتراض به جنایات پیدا و پنهانِ این خانه فساد، آنرا به تسخیر در آورده و کارکنانش را که هریک جاسوسانی کارکشته بودند، به گروگان بگیرند،حادثه ای زلزله مانند که از ابتدا تا پایان ۴۵۷روز طول کشید و به تعبیر بلند امام خمینی، «انقلاب دوم» نام گرفت و فصل جدیدی از مقابله ایران انقلابی با استکبار را رقم زد.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار تاکید کرد: اکنون این سفارتخانه، آیینه ای گویا و مکانی ناطق در ترسیم و تبیین سیاهکاری های شیطان بزرگ؛ آمریکاست.

لانه‌های جاسوسی درجهان

این استاد حوزوی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: آمریکا ۳۸پایگاه نظامی در جهان دارد که بزرگترین آن در آلمان است که نزدیک به ده هزار سرباز آمریکایی را در خود جای داده است. علاوه براین، ایالات متحده، دارای ۲۲۳ سفارتخانه و کنسولگری در کشورهای مختلف پنج قاره است. مکانهایی که باید به درستی آنها را پایگاهها و لانه ‌های جاسوسی شیاطین نامید.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار گفت: مکانهایی که وظیفه اصلی شان، تثبیت و تقویت دیکتاتورهای وابسته به آمریکا در مسند قدرت و مقابله با دولتها و گروههای مخالف استکبار در کشورهای جبهه مقاومت در طول سالیان سال است.

وی ادامه داد: آمریکا به حسب خوی شیطانی اش دوست و دشمن نمی‌شناسد. حتی نزدیکترین کشورهای اروپایی مانند آلمان و انگلیس و فرانسه از شرّ جاسوسی‌های سفارتخانه ‌های آمریکا در امان نیستند. جنجال بر سرِ شنود مکالمات آنگلا مرکل، نخست وزیر آلمان مدتی قبل، در صدر اخبار قرار گرفت.

حجت الاسلام حکیمی فر عنوان کرد: چند سال قبل نشریه اشپیگل در مقاله ای به وجود «جعبه‌ های سفید مرموز» اشاره کرد که بر سر بام سفارتخانه ‌های آمریکا در ۸۰ کشور دنیا به چشم می‌خورد. نام کشورهایی مثل: آلمان، اسپانیا، سوئد، سوئیس، اتریش، بلغارستان، لهستان، بوسنی، نیجریه، کرواسی،نزوئلا و مکزیک با تصاویر مرتبط، در این مقاله آمده است. در این مقاله، سخن از سازه‌های ساده ی سفیدی است که با تجهیزات پیشرفته در آن، به شنود مکالمات مردم، مسئولان، یک کشور می‌پردازد و هرکدام بخشی از شبکه جهانی جاسوسی را تشکیل می‌دهد.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار افزود: بدون تردید تمام ۱۰۰کودتای انجام شده توسط آمریکا و ۲۴۵ بار مداخله ی غیرقانونی درکشورهای مختلف، محصول تلاش همین سفارتخانه هاست، که هر روز و هفته و هر سال، چه در شرایط عادی و چه موقعیتهای بحرانی به نقش آفرینی شوم خود مشغول هستند. گویا ماموریت اصلی این لانه‌های شیطان، ناآرام سازی جهان برای آسایش مستکبران صهیونیستی است.

این استاد حوزوی در ادامه سخنان خود یادآور شد: نمونه ی اخیر جاسوسی سفارت آمریکا در کشورهای منطقه را در حوادث و فتنه‌های اخیر عراق و لبنان می توان مشاهده کرد. طبق اسناد امنیتی موجود، سفارت آمریکا در عراق با تشکیل اتاق فرمان آشوب در استان الانبار، هدایت میدانی عملیات مزدوران بعثی، تکفیری، سکولار و لائیک را برعهده دارد و با تشکیل تیم‌های هماهنگی تظاهرات، عملیات روانی، بسیج الکترونیکی، مستتدسازی عملیات، فناوری اطلاعات، پشتیبانی لجستیک و کمک رسانی و اطلاع رسانی مشغول فعالیت همه جانبه و شبانه روزی هستند. استفاده از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و بهره گیری از گروهها و سمن‌های (گروههای مردم نهاد) ساختگی، با موج سواری بر بستر نارضایتی مردم، به ایجاد اغتشاش و آشوب در شهرهای شیعه نشین عراق مشغول هستند.

وی تصریح کرد: برخی اخبار حکایت از به کارگیری اتوبوسهای فراوان از مناطق خاص برای نقل و انتقال آشوبگران به شهرهای هدف هستند.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار گفت: سفارت آمریکا با پول عربستان، با اجاره هتلهایی در بغداد، عناصر بعثی و تکفیری را در پوشش گردشگر در این مکانها اسکان داده و در مواقع لزوم از آنها استفاده می‌کند.

حجت الاسلام حکیمی فر در ادامه سخنان خود بیان کرد: نمونه‌های دیگر را در سالهای اخیر در ونزوئلا، بولیوی، سوریه، افغانستان، نیجریه، کنسولگری آمریکا در اربیل، و..می توان سراغ گرفت.

جمع بندی

این استاد حوزوی در پایان سخنان خود درباره جایگاه و نقش تنش آفرینی آمریکا یک جمع بندی کلی انجام داد و بیان داشت: نخست اینکه تسخیر سفارت آمریکا در ایران، در ۴۰ سال گذشته و کشف ماشینها و ابزار پیشرفته جاسوسی و هزاران سند به جای مانده از آن، چشم جهانیان به حقایق جدیدی درباره سفارتخانه شیطان بزرگ باز کرد و دوم اینکه اکنون همه دنیا می‌دانند که سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌ها و دفاتر نمایندگی و پایگاههای نظامی آمریکا در کشورهای جهان، نه یک مکان سیاسی؛ که پایگاهی برای انواع جاسوسیهای پیشرفته، خرابکاریهای گسترده، و فراهم سازی فتنه‌ها و آشوبهای مختلف در کشورهای هدف است.لانه هایی که باید مورد مراقبت و رصد دقیق کشورها به ویژه کشورها و دولتهای مقاومت باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha