پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 869974
۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۷
فردا مسافرم

حوزه/ کتاب «فردا مسافرم» روایت عاشقانه‌ای پس از واقعه عاشوراست و پنج بانوی بزرگوار اسلام را معرفی کرده و خواننده گام به گام با این حس رباب(س) پیش می‌رود که‌ ای کاش من هم در روز عاشورا همراهتان بودم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، کتاب «فردا مسافرم» یک رمان عاشورایی با هدف معرفی زندگی پنج بانوی بزرگوار لیلا(س)، شهربانو(س)، حضرت ام‌البنین(س)، رباب(س) و حضرت سکینه(س) است که به قلم مریم راهی به نگارش درآمده و این اثر شایسته تقدیر در رشته ادبیات داستانی دومین جایزه کتاب سال عاشورا نیز شناخته شده است.

این داستان قصد دارد ضمن معرفی این پنج بانوی بزرگ، دلیل اهمیت آن‌ها در تاریخ را نیز برای مخاطب بازگو کند.

موضوع دیگر، نوع ارتباط این بانوان با امام حسین(ع) است که نویسنده در ابلاغ این مضمون نیز موفق بوده است. فرم داستان فرمی درست است و شکل روایت، نقطه شروع، سیر روایت، اوج و پایان‌بندی همه بجا و درست ارائه شده‌اند.

نویسنده در این داستان، به یک راوی درست رسیده که این راوی همسنگ نویسنده است و نسبت به مقام معصوم(ع)، متواضع و مؤدب است.

نویسنده در رمان خود، داستانی عاشقانه را در دل روزهای پرمصیبت پس از واقعه عاشورا روایت می‌کند. دختری عاشق‌پیشه از اهالی کوفه که پدرش روزگاری نه چندان دور سفیر امام علی(ع) بوده و برای مبارزه با دشمنان حسین از کوفه خارج شده است.

پدر، چند روزی پس از عاشورا به خانه بازگشته و از شدت و حیرت از آنچه دیده قادر به صحبت نیست و در همین حین کاروان اسرای اهل بیت(ع) نیز به شهر وارد می‌شود و دختر به دیدار آنان می‌شتابند و از زبان آن‌ها به روایت از آنچه رخ داده می‌پردازد.

بخش‌های قابل توجهی از متن داستان روایتی است از زندگی برخی از شخصیت‌های خاندان نبوی. نویسنده در فصولی از رمانش با بازگشت به گذشته و روایت سرگذشت تاریخی برخی از چهره‌های خاندان نبوی سعی دارد، برخی از خصوصیات آن‌ها را که از ازل در درونشان نشسته به قلم و کلمه بکشاند.

این سومین اثر مریم راهی است که به پختگی زبانی رسیده و توانسته از پس مقتضیات خلق درام برآید.

۳۱۳/۶۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha