جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دیدار مدیر حوزه های خواهران با امام جمعه یاسوج

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور گفت: در حال حاضر حدود ۷ هزار استاد در حوزه‌های علمیه خواهران به تدریس مشغول هستند که حدود ۶ هزار نفر از این استادان، از فارغ‌التحصیلان حوزه‌های علمیه خواهران هستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از یاسوج، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالکریم بهجت پور، پیش از ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله سیدعلی اصغر حسینی، امام جمعه یاسوج با بیان اینکه مردم کهگیلویه و بویراحمد، مردم روزگار سخت‌ هستند، گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت‌های بسیار زیادی دارد و از سرمایه‌های کشور است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در کهگیلویه و بویراحمد افزود: اعتقاد دارم که حوزه‌های علمیه خواهران وظیفه بسیار سنگینی برعهده دارند و بانوان طلبه باید تلاش کنند تا تمایل زنان به آگاهی و دانش افزایش پیدا کند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران خاطرنشان کرد: اگر کلید توسعه و پیشرفت کشور رو دانش و دانایی در نظر بگیریم، بخش عظیمی از آن توسعه  و پیشرفت به دست زنان رقم می‌خورد.

حجت الاسلام و المسلمین بهجت پور با اشاره به لزوم جلوگیری از ایجاد توسعه آسیب‌زا، تصریح کرد: باید برای کاهش و جلوگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه توسعه باید همراه با تدین باشد ادامه داد: بدون تردید توسعه بدون توجه به دین و معارف اسلامی، موجب لطمه و ضررهای زیادی می‌شود، بنابراین باید توسعه همراه با تدین شکل بگیرد.

حجت الاسلام و المسلمین بهجت‌پور با تاکید بر ضرورت توسعه و پیشرفت در عرصه‌های مختلف عنوان کرد: در حال حاضر حدود ۶۰۰ طلبه خواهر در در استان کهگیلویه و بویراحمد مشغول به تحصیل هستد و ما آمادگی داریم که صورت فراهم شدن شرایط و زمینه‌های لازم، مدارس سطح ۳ و سطح ۴ نیز در این استان راه‌اندازی کنیم.

وی گفت: تلاش ما بر این است که مدارس علمیه خواهران هر استان‌ را با ظرفیت‌های موجود در همان استان اداره بکنیم.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران عنوان کرد: در حال حاضر حدود ۷ هزار استاد در حوزه‌های علمیه خواهران به تدریس مشغول هستند که حدود ۶ هزار نفر از این استادان، از فارغ‌التحصیلان حوزه‌های علمیه خواهران هستند.

حجت الاسلام و المسلمین بهجت‌پور با تاکید بر اهمیت معنویت و اخلاق در حوزه‌های علمیه خواهران گفت: بسیاری از موضوعات از جمله مسائل مربوط به زنان باید توسط خود بانوان مطرح شود تا تاثیرگذاری لازم را داشته باشد.

وی اظهار کرد: اعتقاد ما بر این است که بانوان طلبه باید فرصت‌های لازم را برای حضور در مساجد، حسینیه ها، مجالس دینی و برخی از مدارس و دانشگاه ها داشته باشند چراکه می‌توانند تاثیرات بسیاری زیادی داشته باشند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران در پایان با تأکید بر ضرورت توجه به نقش مهم خواهران طلبه در جامعه عنوان کرد:باید شرایطی فراهم شود تا از ظرفیت عظیم حوزه‌های علمیه خواهران و خواهران طلبه در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی استفاده شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha