پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 870061
۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۱
نماز جمعه ساحل عاج

حوزه/ نماز جمعه ساحل عاج به امامت شیخ عبد الرحمن وترا در مسجد قبیسی در پایتخت این کشور برگزار شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»،  نماز جمعه ساحل عاج به امامت شیخ عبد الرحمن وترا در مسجد قبیسی واقع در یک مرکز تجاری در پایتخت این کشور برگزار شد.

شیخ وترا خطبه خود را با حمد و ستایش خداوند متعال و صلوات بر حضرت رسول اکرم (ص) و اهل بیت (ع) آغاز کرد و به دلیل رحلت نبی مکرم اسلام (ص) پرداخت و گفت: آیا حضرت رسول (ص) با سمّ زن یهودی مسموم شده یا به سبب امتناع طبیب از درمان ایشان یا به خاطر تب از دنیا رفته اند یا ترور شده اند؟

وی به آیه قرآن کریم اشاره کرد که می فرماید: (وما محمد الا رسول قد خلت من قبله الرسل فإن مات او قتل انقلبتم علی اعقابکم ومن ینقلب علی عقبیه فلن یضر الله شیئا وسیجزی الله الشاکرین ) «محمد جز فرستاده‏ ای که پیش از او [هم] پیامبرانی [آمده و] گذشتند نیست آیا اگر او بمیرد یا کشته شود از عقیده خود برمی‏ گردید و هر کس از عقیده خود بازگردد هرگز هیچ زیانی به خدا نمی ‏رساند و به زودی خداوند سپاسگزاران را پاداش می‏ دهد» و (انک میت وانهم لمیتون ) «بی تردید تو می میری و قطعاً آنان هم می میرند». و (وما جعلنا لبشر من قبلک الخلد افإن مت فهم الخالدون).« پیش از تو (نیز) برای هیچ انسانی جاودانگی قرار ندادیم؛ (وانگهی آنها که انتظار مرگ تو را می کشند،) آیا اگر تو بمیری، آنان جاوید خواهند بود؟! ».

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha