چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام والمسلمین نظری شاهرودی

حوزه/ معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: استکبارستیزی ریشه در باورهای عمیق دینی و رویکرد انقلابی ملت بزرگ ایران دارد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن نظری شاهرودی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ضمن گرامیداشت فرارسیدن سیزدهم آبان ماه به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار اظهار داشت: استکبارستیزی و مقابله با استکبار، تنها یک رویکرد سیاسی نیست بلکه این مساله ریشه در باورها و اعتقادات دینی و رویکرد انقلابی مردم ما دارد.

وی افزود: از منظر عقلانی و در راستای تأمین منافع ملی نیز ما نباید از اهمیت موضوع استکبارستیزی و استقامت در برابر ظلم و زورگویی مستکبران عالم و در راس همه آن ها آمریکای جهانخوار غافل شویم.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه همچنین گفت: اساساً اگر ما به بیانات نورانی حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری نیز توجه کنیم به خوبی درمی یابیم که استکبارستیزی، خاستگاه الهی دارد و ما به عنوان یک مسلمان و انسان موحد موظف به استقامت در برابر مستکبران هستیم و اگر چنین کنیم و چنین باشیم، قطعاً عنایت و نصرت پروردگار هم بر اساس آیات قرآن کریم، با ما خواهد بود.

وی افزود: امام راحل همواره می فرمود که نباید بگذاریم حیات سیاسی، فرهنگی و اقتصادی مسلمانان تحت الشعاع قدرت های استکباری و به خصوص آمریکا قرار بگیرد و به همین خاطر بود که ایشان صراحتاً می فرمود دوام و حیات ما بر تحقق مساله استکبارستیزی است.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha