سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام مختار سلیمانی مدیر مدرسه علمیه حافظین قرآن کرمانشاه

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه حافظین قرآن حاج شهبازخان کرمانشاه تصریح کرد: برخی از کشورهای منطقه با رفتار بچه‌گانه از کاربرد نام «خلیج فارس» خودداری می کنند، این در حالی است که تا ۵۰ سال پیش، بر روی سربرگ‌های دولت عربستان عبارت «الخلیج الفارسی» درج می‌شد.

حجت الاسلام مختار سلیمانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری« حوزه » در کرمانشاه با اشاره به مطرح کردن واژه نامتعارف « صلح هرمز» برای جلب نظر کشورهای حاشیه «خلیج فارس»، از طرف یکی از مسئولین، گفت: تحمیل جنگ 8 ساله با حمایت خباثت آمیز همسایگان مرتجع عرب در تجهیز صدام و بکار بردن نامهای مجعول برای« بحر فارس» و تکرار واژه ناملموس« صلح هرمز»، زمینۀ عملی شدن توطئه آنهاست.

مدیر مدرسه علمیه حافظین قرآن حاج شهبازخان کرمانشاه با بیان اینکه وطن‌دوستی با ایمان هیچ منافاتی نداشته و وطن ما هم قطعاتی از جغرافیای کشور، فرهنگ و وجود ما محسوب می شود و در دفاع از حیثیت معنوی آن مسئولیم، افزود:  نام هایی که در مرزهای ما هست، جزو هویت ما قلمداد می شود و لذا هویت فرهنگی محسوب شده و برای ما جزو ارزش ها هستند.

وی تصریح کرد: در مقام مقایسه برخی جملات مجعول و سخیف دوست و دشمن در خصوص « خلیج فارس» و بررسی عملکرد شاهان گذشته؛ ایران کهن و باستانی، بعلت بی تدبیری آنان، تکه پاره گردید.

 حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به اینکه نمونه بی لیاقتی در زمامداری کشور حرکت نابخردانه شاه ملعون که دو دستی بحرین استان چهاردهم ایران محسوب می شد، تقدیم اجنبی کرد، ادامه داد: علت آن چیزی جز بی عرضگی؛ سرسپردگی به غرب؛ وابستگی؛ عدم استقلال، عدم دلسوزی برای مردم و در یک جمله به نمایش گذاشتن خود تحقیری بود.

وی با بیان اینکه در صورتی که سرسپرده ولی خدا باشیم به هیچ وجه واداده و دلداده غرب نخواهیم بود، گفت: برخی با بیان جملاتی که با هویت فرهنگی ما ناملموس است؛ نشان از روشنفکری دانسته و غرب را مهد پیش رفت و ترقی می دانند و با این گونه حرکات؛ تاریخ چندین هزار ساله خود را دچار تحریف و بدست فراموشی می سپارند.

مدیر مدرسه علمیه حافظین قرآن حاج شهبازخان کرمانشاه تصریح کرد: شایسته نیست که از سر غفلت با کسانی که سالها به دنبال حذف نام چندین هزار ساله « بحر فارس» هستند با تکرار واژه «صلح هرمز» گامی را بسوی حذف نام «خلیج فارس» برداریم.

حجت الاسلام سلیمانی در ادامه با اشاره به اینکه از تبعات سیاسی بکار بردن واژه« صلح هرمز» نباید غافل شد، افزود: برخی از کشورهای منطقه با رفتار بچه‌گانه از کاربرد نام «خلیج فارس» خودداری می کنند، این در حالی است که تا ۵۰ سال پیش، بر روی سربرگ‌های دولت عربستان عبارت «الخلیج الفارسی» درج می‌شد.

وی با بیان اینکه رشادت شهدایی مثل سردار رئیسعلی دلواری؛ رزمندگان اسلام از تمامیت کشور در 8 سال دفاع مقدس از شیرمردان ناوچه پیکان و حماسه نادر مهدوی و یاران رشیدش در تاریخ می درخشد، گفت: ذلت تفنگداران انگلیسی و آمریکایی را که موجب شادی رهبری فرزانه و ملت انقلابی در عمق آبهای نیلگون« خلیج فارس» گردید، هر گز فراموش نخواهیم کرد.

مدیر مدرسه علمیه حافظین قرآن حاج شهبازخان کرمانشاه در پایان با اشاره به اینکه با توجه به عناد برخی کشورهای مرتجع عربی حاشیه «خلیج فارس» در ضدیت و حذف نام واقعی «بحر فارس» و اصرار بر بیان اسم معجول برای آن، ابراز داشت: برخی از سر غفلت با بکار بردن واژه های غیر متعارف؛ تکه های پازل دشمن را برای رسیدن به حذف نام « خلیج فارس» تکمیل می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • شهریاری IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    0 0
    من از بیگانگانگان هرگز ننالم... جناب حسن روحانی با بیان جمله صلح هرمز می خواهد دل کی را بدست بیاره؟