جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
بهجت پور

حوزه/ مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با اشاره به اینکه هفت هزار طلبه خواهر در مدارس کشور خدمت می‌کنند، گفت: مسئولان زمینه فعالیت و جذب بانوان طلبه در دستگاهای اجرایی را فراهم کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت‌پوردر جلسه هم اندیشی با طلاب، دانش آموختگان و مدیران حوزه علمیه خواهران این استان با بیان اینکه حوزه علمیه خواهران در ۲۸ استان فعال و دارای بیش از ۵۰۰ مدرسه آموزشی در کشور است گفت: دانش آموختگان حوزه علمیه در سه مقطع سطح دو (کارشناسی) سطح ۳ (کارشناسی ارشد) و سطح ۴ (دکتری) تحصیل می‌کنند.

 مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور افزود: در استان کهگیلویه و بویراحمد پنج حوزه علمیه خواهران در سطح کارشناسی و یک مرکز کارشناسی ارشد با ۶۰۰ طلبه تحصیل می‌کنند.

وی بیان اینکه از ابتدای فعالیت حوزه‌های علمیه خواهران تاکنون ۵۷ هزار طلبه فارغ التحصیل شده است گفت: طلبه‌هایی که در سطح دو مشغول به تحصیل بودند تاکنون ۵۰ هزار پایان نامه ارائه داده اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور بیان کرد: حوزه علمیه خواهران  به عنوان یکی از مجموعه‌های آموزشی و پژوهشی مطرح تاکنون توانسته با حضور در جشنواره ها، ارائه مقاله‌ها و برنامه‌های اثر بخش در کشور نقش آفرینی کنند.

مدیر حوزه علمی خواهران کشور از راه اندازی مرکز مشاوره پژوهشی در شهر قم خبرداد و گفت: این مرکز برای تحقق ایده‌های پژوهشی طلاب در کشور راه اندازی شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت پور افزود: طلبه‌ها می‌توانند برای پایان نامه ها، رساله دکتری یا حتی مقالات علمی پژوهشی از مشاوره‌های تلفنی و حضوری همراه با امکانات اسکان در قم از مرکز مشاوره بهره ببرند.

وی بیان کرد: امکان استفاده از "نرم افزارهای جامع نور" برای ۱۰۶ هزارنفر از طلبه‌های در حال تحصیل و فارغ التحصیلان فراهم شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت پور با بیان اینکه اپلیکیشنی از طریق موبایل در اختیار طلبه‌ها قرار گرفته تا با کتابخانه‌های مهم ارتباط برقرار کنند گفت: این کار باعث می‌شود تا طلبه‌هایی که در نقاط کمتر برخوردار هستند  به کتاب‌ها و منابع مورد نیازشان دسترسی داشته باشند.

وی از راه اندازی مرکز پژوهشی در  ۸ استان خبرداد و بیان کرد: این مراکز با هدف انجام فعالیت‌های پژوهشی در حوزه‌های مختلف اجتماعی و دینی به شکل ان جی او فعالیت می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت پور با اشاره به نقش طلاب در کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: طلاب خواهر ما باید نقش کنشگران اجتماعی را ایفا کنند.

وی گفت: با داشتن مرکز دانش آموختگان تلاش می‌شود ظرفیت‌های لازم حوزه را به سازمان تبلیغات اسلامی، بهزیستی، کمیته امداد، نهاد رهبری در دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش معرفی کند.

حجت الاسلام و المسلمین بهجت پور از فعالیت و جذب ۷ هزار طلبه خواهر در مدارس کشور خبرداد و اضافه کرد: امیدواریم دستگاه‌های اجرایی نیز از ظرفیت خانم‌های طلبه نیز بهره ببرند.

وی با بیان اینکه استان کهگیلویه وبویراحمد از فرصت‌هایی که برای سایر استان‌ها فراهم بوده تا حدودی محروم مانده و این فرصت‌ها به تاخیر افتاده است ادامه داد: در این سفر تلاش می‌شود ظزفیت‌های این استان شناسایی و کمبودها رفع شود.

حجت الاسلام و المسلمین بهجت پوراضافه کرد: باید زیر ساخت‌های توسعه حوزه‌های علمیه در سایر نقاط این استان به خصوص مناطق دور افتاده فراهم شود.

وی گفت: در این سفر مصوب شد ۲۰ واحد از ۱۹۰ واحد درسی طلاب کهگیلویه وبویراحمدی مطابق با نیازهای منطقه معرفی وبه طلاب ارائه شود.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha