جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دادخدا خدایی

حوزه/ نباید در ارزش و قیمت گذاری موقوفات تفاوت قائل شویم و دید و رویکرد نسبت به وقف باید عوض شود و کوتاهی متولیان را به اسم وقف نگذاشت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام دادخدا خدایی، ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دهه وقف یادآور نام و آوازه نیک مردان و زنانی است که خود را با وقف مال و ملک جاودانه کردند.
وی با بیان اینکه دهه وقف فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های وقف است گفت: دهه وقف تلنگری به افراد خداجویی است که شاید آنها هم خواسته باشند خود را به نحوی در جرگه ماندگاران، ماندگار کنند.
رئیس اداره اوقاف وخیریه شهرهای بیرجند و درمیان افزود: دهه وقف ابراز وظیفه است تا متولیان امر در این خصوص از باب اتمام حجت ویژگی‌ها و اثرات مطلوب و کارایی وقف را برای مردم بیان کنند.

خدایی با بیان اینکه دهه وقف تصمیم گرفتن برای تصمیم اخروی است تصریح کرد: باید به نسبت به وقف و موقوفات حساس بوده در شناسایی و احیای موقوفات، همیار اوقاف باشیم.

وی ادامه داد: نباید در ارزش و قیمت گذاری موقوفات تفاوت قائل شویم و دید و رویکرد نسبت به وقف باید عوض شود و کوتاهی متولیان را به اسم وقف نگذاشت.

رئیس اداره اوقاف وامور خیریه شهرهای بیرجند و درمیان خاطرنشان کرد: وقف‌های جدید و نو را با توجه و اقتضای نیاز روز همان محل ایجاد کنیم و وقف‌هایی که در روستاها وجود دارد و دست خوش تصرفات بعضی شده را به اوقاف معرفی کنند.

خدایی اظهار کرد: در خصوص امامزاده‌ها نیز انتظار این است که زائران و مسافران با حضور خود و اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی آنها را از غربت درآورند.

وی افزود: در مجموع 2 هزار و 691 وقف در شهرهای بیرجند و درمیان وجود دارد که بیشتر موقوفات مربوط به عزاداری ماه محرم و صفر است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha