جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نشست شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی

حوزه/ دبیر شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی گفت: فرهنگ عفاف و حجاب به عنوان عنصر قوام‌بخش در جهت صیانت از سلامت اخلاقی، اجتماعی و معنوی جامعه و یکی از مؤلفه‌های بنیادین هویت، دینی، انقلابی و ملی و به‌مثابه سد محکمی برای مقاوم‌سازی فرهنگی محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حسین فرخنده، امروز در شصت و ششمین نشست شورای فرهنگ عمومی استان که با موضوع حجاب و عفاف برگزار شد، ضمن گرامیداشت ۱۴ آبان روز فرهنگ عمومی، گفت: فریضه الهی عفاف و حجاب و کارکردهای آن از اهمیت خاصی برخوردار است که می‌بایست به عنوان یک ضرورت اساسی مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهار کرد: فرهنگ عفاف و حجاب به عنوان عنصر قوام‌بخش در جهت صیانت از سلامت اخلاقی، اجتماعی و معنوی جامعه و یکی از مؤلفه‌های بنیادین هویت، دینی، انقلابی و ملی و به‌مثابه سد محکمی برای مقاوم‌سازی فرهنگی به شمار می‌آید و از اهمیت خاصی برخوردار است.

فرخنده به کارکردهای اثربخش در جهت دوام و قوام جامعه اشاره کرد و افزود: در این راستا دشمنان هم تلاش می‌کنند تا در این سپر دفاعی کشور رخنه و آن را در جامعه کمرنگ کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با اشاره به بحث عفاف و حجاب که از مباحث میان بخشی بوده و مرتبط با همه دستگاه‌های اجرایی است، تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم با هم‌افزایی بیشتر فرهنگ عفاف و حجاب را بیش از پیش در جامعه نهادینه کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از شئون شورای فرهنگ عمومی رصد نگرش‌ها در حوزه عفاف و حجاب است، خاطرنشان کرد: در کمیته علمی و مشورتی شورای فرهنگ عمومی هم مباحث مربوط به پایش ارزش‌ها و نگرش‌های ایرانیان یعنی لایه‌های زیرین فرهنگ عفاف و حجاب پرداخته شده است که با توجه به تحقیقات به عمل آمده برخی از نگرش‌های جامعه در بحث‌های مرتبط با عفاف و حجاب استخراج شده است.

فرخنده به هماهنگی و هم‌افزایی همه دستگاه‌های اجرایی استان در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب تأکید و اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم گزارش‌ها و اقدامات حوزه عفاف و حجاب دستگاه‌های اجرایی را به‌صورت منظم جمع‌بندی و به دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور برای ارائه طرح‌ها و راهکارهای اجرایی منعکس کنیم.

گفتنی است، در پایان این جلسه اعضا به ارائه نظرات، پیشنهادات و راهکارهای اجرایی خود برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب پرداختند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha