جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جلسه «شب شعر اسلامی» توسط انجمن اسلامی دانشگاه اوهایو برگزار شد

حوزه/ در نشست «شب شعر اسلامی» که برای نخستین بار توسط انجمن اسلامی دانشگاه اوهایو برگزار شد، شاعران مسلمان اشعارشان را به اجرا درآورده و به سه شعر برتر جوایزی اهدا گردید.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از thelantern، دانشجویان عضو اتاق میان ادیانی اتحادیه دانشجویی اهایو با همکاری انجمن اسلامی، عصر جمعه گذشته نخستین جلسه «شب شعر اسلامی» را برگزار کردند و این فرصت را برای همکلاسی های مسلمان شان فراهم آوردند تا مهارت های کلامی شان را به نمایش بگذارند.

در این اجلاس اجرای ۹ دانش آموز مسلمان به نمایش گذاشته شد و در پایان همکلاسی ها به اشعار مورد علاقه شان رای داده و به سه اجرای برتر جوایزی اهداء شد.

عبدالکریم کبا دانشجوی سال پنجم زیست شناسی و یکی از اعضای هیات امنای انجمن اسلامی در رابطه با این نشست گفت: در اسلام ما سنت شعر را داریم که از طریق آن آموزش ارائه می شود. و به این شیوه به مردم به ویژه کودکان خردسال درباره اسلام آموزش هایی داده می شود.

 کبا گفت: زمانی که برای اولین بار متوجه شدیم تعداد زیادی از مشتاقان شعر و شاعری در گروه اسلامی وجود دارند تصمیم به برگزاری این مراسم گرفتیم. به علاوه به این نتیجه رسیدیم که ایجاد رقابت می تواند جمعیت بیشتر و تعداد مشتاقان بیشتری را جذب کند.

در این شب شعر اسلامی، شاعران مختلفی حضور داشتند که مباحثی چون تلاش برای حفظ هویت اسلامی، روی آوردن به اسلام و پرداختن به استرس های روزمره دانشجویی را موضوع اشعارشان قرار داده بودند.

مریم سلیمان ، دانشجوی سال چهارم آموزش و پرورش ، با اجرای جسورانه ای که مقام دوم خود را به دست آورد ، جمعیت را تحت تاثیر قرار داد و در شعر خود به عنوان یک مسلمان مصری آمریکایی به زبان عربی  تجربیاتش را روایت کرد.

سلیمان گفت:  این کار مردم را به اشتراک گذاشتن روایت های زندگی شان ترغیب می کند  

وی گفت که بسیاری از کارهای وی با الهام از زندگی خود در مصر ، جایی که او اعتراضات بهار عربی را شاهد بوده برگرفته شده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha