جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام رمضانی

حوزه/ درپی آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه هامبورگ حجت الاسلام و المسلمین رمضانی رئیس مجمع جهانی اهل بیت(ع) با صدور پیامی به مسئولان و اساتید و طلاب این حوزه تبریک گفت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه درپی آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه هامبورگ حجت الاسلام و المسلمین رمضانی رئیس مجمع جهانی اهل بیت(ع) با صدور پیامی به مسئولان و اساتید و طلاب این حوزه تبریک گفت.

متن پیام بدین شرح است:

بسیار خرسندم از اینکه آغاز سال تحصیلی ۲۰۱۹ را به همه طلاب، اساتید و مسئولین حوزه علمیه هامبورگ تبریک عرض کنم و از خدای متعال عاجزانه مسألت می نمایم هر سال بر شوکت و عزت این حوزه مبارکه بیفزاید.

بسیار واضح و روشن است که طلاب و علاقمندان به علوم اسلامی باید از دانش و معنویت دینی توشه فراوان برگیرند؛ زیرا توقع و انتظار مردم که سخن عالم دین را سندی برای وظایف و تکالیف خود می دانند اینست که عالم هم دانش دین را متفقهانه آموخته باشد و هم از معنویت و رابطه با خدا بهره لازم را برده باشد. البته بدون شک در این جهاد علمی و معنوی باید از خدای منان، مقام صدق را طلب کرد تا بیان و بنان آدمی در نفوس موثر باشد. به همین جهت در هر امری از جمله آموزش دین و تربیت الهی باید از خدای متعال ورود و خروج صادقانه را مسالت نماییم «وقل رب ادخلنی مدخل صدق واخرجنی مخرج صدق واجعل لی من لدنک سلطانان نصیرا» (اسراء/۸۰).

عالم واقعی با آراسته شدن به فضائل اخلاقی و دوری گزیدن از رذائل نفسانی می تواند به جایگاه رفیع بشیر و نذیر بودن نائل گردد و به خاطر همین مقام الهی است که فرشتگان الهی در مواجهه با جهنمیان به سخن او احتجاج می کنند.

حوزه علمیه هامبورگ شجره ای است که اصل آن ثابت بوده و امید است دانش آموختگان آن همچون میوه های ثمربخشی باشند که بتوانند از آموزه ها و باورهای دینی با راهبرد عقلانیت و معنویت صیانت نمایند و انسان ها را به مسیر عبودیت و مسئولیت پذیری هدایت نمایند و خدای متعال را باید برای این نعمت بزرگ سپاس و ستایش نمود.

اینجانب از همه دست اندرکاران حوزه علمیه هامبورگ، اساتید محترم خصوصا از نماینده مرجعیت عالیه شیعه حجت الاسلام و المسلمین آقای دکتر مفتح دام توفیقه که برای بقا، استمرار و ارتقاء این حوزه با اهتمام و جدیت تلاش مخلصانه دارند تشکر و قدردانی می نمایم. امیدوارم خدای متعال این خدمت علمی و معنوی را از همگان به شایستگی قبول نماید.

این حوزه مبارکه که بر اساس تقوای الهی بنا شده، حاصل تلاش و پیگیری های جدی چندین ساله بوده و اکنون به ثمر نشسته است و ان شاءالله دانش آموختگان آن در آینده بتوانند عقلانیت و معنویت دینی را برای جوامع بشری به عنوان کارشناسان دینی در مراکز مهم علمی، آکادمی و مراکز اسلامی ارائه دهند تا باورهای دینی روز به روز در جهان امروز بشری رشد و ارتقاء یابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha