چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
تصاویر/ دیدار اعضای قرارگاه اربعین با آیت الله سیفی مازندرانی

حوزه/ اگر رهبر انقلاب مباحثی در مورد نظام و جامعه استکباری می گویند چون برگرفته از آیات و روایات است. مسئله استکبار ستیزی به معنای این است که زیر بار سلطه نروید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله سیفی مازندرانی امروز در پایان درس خارج فقه خود به مناسبت یوم الله سیزدهم آبان ماه در سخنانی با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانش آموزان گفت: ایشان در این دیدار پاسخ دندان شکنی به طرفداران مذاکره مجدد با آمریکا دادند. بعضی مسئولین گفته بودند که عده ای معتقدند باید با دنیا گفت وگو و تعامل و مذاکره کرد و عده ای معتقدند باید در برابر جامعه جهانی قدرت نمایی کرد و نهایتا گفتند« چهل سال در این مسئله در اختلاف بودیم به نتیجه نرسیدیم حالا باید به رفراندم گذاشته شود».

این استاد حوزه اظهار داشت: سخن این دسته از مسئولین کشور تحریفی است به جریان مقابل که امام راحل و رهبر انقلاب و مردم ولایی باشند. چرا که مردم ولایی نگفته اند که ما راه مقابله را در پیش بگیریم. این نوع حرف زدن، دروغ آشکار است؛ بلکه مردم ولایی معتقدند نباید به سران استکبار اعتماد کنیم.

این استاد حوزه ادامه داد: رهبر انقلاب راه گفت وگو و ارتباط را نبستند؛ بلکه بارها گفتند و ایشان معتقدند در این ارتباط نباید به امریکا اعتماد کرد و فریب آنها را خورد. پس این گونه نسبت دادن به جامعه ولایی نسبت درستی نیست.

وی بیان داشت: این طوری نیست اگر کسی بگوید ما مذاکره با آمریکا را درست نمی دانیم، پس معتقدیم باید با امریکا مقابله کرد. ایران بنا ندارد با امریکا مقابله کند.

آیت الله سیفی مازندرانی در ادامه در پاسخ به سؤالی در ارتباط با ماهیت نظام جمهوری اسلامی چه می باشد گفت: اگر رهبر انقلاب مباحثی در مورد نظام می گویند چون برگرفته از آیات و روایات است. مسئله استکبار ستیزی به معنای این است که زیر بار سلطه آنها نروید. یعنی وقتی با هم گفت وگو می کنید نرمش قهرمانانه داشته باشید. یعنی از مکر آنها غافل نشوید. مراقب باشید که همیشه دست برتر داشته باشید.

این استاد حوزه با اشاره به آیه وَ لَنْ یَجْعَلَ اللَّهُ لِلْکافِرینَ عَلَی الْمُؤْمِنینَ سَبیلاً  اظهار داشت: نباید وقتی متوجه شدید در این برجام  کلاه گشادی سرتان رفته، هنوز هم به اینها متوسل شوید که این برجام ادامه پیدا کند. دراین رابطه باید به آیه نفی سبیل مراجعه کرد هر قانونی که باعث تسلط دشمن بر جامعه اسلامی شود؛ محدود کردن فعالیت های موشکی یعنی تسلط دشمن بر انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است.

وی بیان داشت:  اما قرآن می گوید به دشمن اعتماد نکنید ولی بعضی اعتماد می کنند، این معنایش چه می تواند باشد. اینها کسانی هستند که داعش را به وجود آورده ولی بعضی در کشور اسلامی ایران به امریکا و ظالم اعتماد می کنند. شما با برجام دنبال اعتماد بودید و این کار را کردید.

آیت الله سیفی مازندرانی گفت: مگر نظام ما اسلامی نیست مگر نظام ما حکم ندارد. وقتی با دشمن عهد بسته اید و آنها خیانت کرده اند، چرا دوباره اعتماد می کنید و دنبال رفراندم هستید.  قرآن معاهده با دشمن را نامشروع می داند اما با این که خیانت دشمن برای شما ثابت شدهدوباره دنبال اعتماد به دشمن هستید.

وی افزود:  کره شمالی حاضر به پذیرش با امریکا نشد، اما شما با این که می دانید این نوع مذاکره موجب پذیرش ذلت است، با این حال دنبال آن هستید.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha