جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
اسماعیل تدینی اوقاف سمنان

حوزه/ حجت الاسلام تدینی گفت: رسانه‌ها باید برای موقوفات حوزه های مختلف کمک کنند و امروز در حوزه‌هایی نیز نظیر آموزش و پرورش خدماتی درمانی اجتماعی فرهنگی و اقتصادی شاهد برکات وقت هستیم باید وقفهای جدید را جهت‌دهی کنیم تا از ایتام و حوزه کتاب جوانان و ازدواج جوانان از موقوفات جدید بهره مند شود.

حجت الاسلام اسماعیل تدینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در سمنان، ضمن گرامیداشت هفته وقف اظهار داشت: بقاع متبرکه به صورت مردمی اداره می شوند و هیچگونه اعتبارات دولتی ندارند و متکی به همین کمک ها و نذورات مردم هستند .

وی تصریح کرد: با توجه به موقعیت عبوری استان سمنان در مسیر زائران حرم علی بن موسی الرضا (ع) می بایست برنامه‌ریزی های جدی در جهت توسعه و رشد فرهنگی بقاع متبرکه در استان سمنان داشته باشیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با اشاره به سخن حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی که فرمودند «ما هر وظیفه‌ای که نسبت به ائمه اطهار علیهم سلام داریم همان وظیفه را نسبت به بقاع متبرکه نیز داریم»، افزود: شیعه مدیون بقاع متبرکه است و اگر آنها نبودند ما با معارف تشیع آشنا نمی شدیم ۸۵۰۰ بقاع متبرکه که در کشور داریم نشان از درایت و بینش عمیق امام رضا (ع) بود که وقتی در خراسان مستقر شد و ایران را مستعد حکومت اسلامی دیدند، از اقوام خود خواستند تا به ایران هجرت کنند.

وی با بیان اینکه باید قدردان خادمی بود که صادقانه و خالصانه در جهت رشد و توسعه بقاع متبرکه گام بر می دارند، خاطرنشان کرد: باید بیش از گذشته در جهت ترویج سنت حسنه وقت بتوانیم گام برداریم و از سنت حسنه وقت مربوط به سرمایه داران نیست و در ترویج این سنت حسنه همگان می توانند مشارکت داشته باشند اگر وقف و فرهنگ وقفی جای خودش را در جامعه اسلامی پیدا کند بسیاری از مشکلات جامعه حل خواهد شد.

حجت الاسلام تدینی با اشاره به اینکه رسانه ها نقش موثری در ترویج سنت حسنه وقت دارند، افزود: تبلیغ و اطلاع‌رسانی برای فرهنگ وقف در جامعه یک عنصر انکارناپذیر است و قلم‌زدن سخنرانی کردند و تبلیغ در عرصه فضای مجازی می‌تواند منجر به ترویج و توسعه بیش از پیش فرهنگ وقفی شود.

وی با تاکید بر بیان خدمات و برکات فرهنگ وقف در جامعه از سوی رسانه‌ها افزود: خدمات و برکات فرهنگ وقت چه برای خود شخص و چه برای جامعه می بایست از سوی رسانه‌ها در جامعه تبلیغ شود و گره های بسیار بزرگی از سوی فرهنگ وقف در جامعه گشوده شده است و در همین استان سمنان نیز در عرصه های مختلفی فرهنگ وقت توانسته است کار گشای بسیاری از مشکلات باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با اشاره به اینکه یکی از کارها و رسالت مهم بر عهده اصحاب رسانه توسعه فرهنگ وقتی است، گفت: رسانه‌ها باید برای موقوفات حوزه های مختلف کمک کنند و امروز در حوزه‌هایی نیز نظیر آموزش و پرورش خدماتی درمانی اجتماعی فرهنگی و اقتصادی شاهد برکات وقت هستیم باید وقفهای جدید را جهت‌دهی کنیم تا از ایتام و حوزه کتاب جوانان و ازدواج جوانان از موقوفات جدید بهره مند شود.

وی با بیان اینکه یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای حرکت به سمت وفای نوین است، تصریح کرد: وقف نسخه شفابخش دینی برای مشکلات جامعه است.

حجت الاسلام تدینی با بیان اینکه نیاز روز جامعه بیان می‌شود و موقوفات به این سمت سوق داده شوند، گفت: جهت یک خیرین به سمت وقت های نوین یکی از لازمه هایی است که می بایست رسانه‌ها در تبلیغ این عرصه تلاش کنند.

وی با اشاره به ه‌های عرصه‌های نیاز به موقوفات جدید خاطر نشان کرد: اشتغال ازدواج و مسکن جوانان و مدارس علمیه موقوفات قرآنی و غیر اینها نیازهای وقفی جامعه است که می بایست رسانه ها در جهت ترویج این عرصه بیش از گذشته تلاش کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان در پایان گفت: اصحاب رسانه‌ و خبرنگاران، امین مردم و مسئولان در جامعه هستند و انتقادات و پیشنهادات مردم نسبت به وقف را می‌بایست به ما منعکس کنید تا ما پیش از رسانه‌ای شدن مشکلات وقفی، برای حل و فصل کردن مشکلات گام برداریم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha