پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
خطاط

حوزه/ معاون آموزش حوزه علمیه اصفهان با اشاره به جمله ای از امام حسن عسکری(ع)، به تبیین اهمیت رشد و تشخیص امور اهم در زندگی و امور اجتماعی و سیاسی پرداخت.

به گزارش «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین عبد الامیر، خطاط ظهر امروز در مراسم عزاداری شهادت امام حسن عسگری(ع) که در جمع کارکنان مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: در زندگانی امام حسن عسکری (ع) نکات مهمی نهفته است که از جمله آنها می توان به حساسیت آن حضرت نسبت به زندگی مردم و شیعیان و رشد آنها در زندگانی اشاره کرد.

وی افزود: امام حسن عسگری (ع) در زمان خود برای وضعیتی که وجود داشت از مردم و شیعیان خود، با عبارت « الیس فیکم رجل رشید؟؛ آیا در بین شما انسان رشد یافته ای نیست؟» می خواهند که در مقابل ظلم و ستم موجود حرکتی انجام دهند.

معاون آموزش حوزه علمیه اصفهان بیان کرد: مرحوم شهید مرتضی مطهری(ره) در کتاب اسلام و مقتضیات زمان، در مورد بحث رشد مسائل گسترده ای را مطرح می کند که می توان چکیده این مباحث را اینگونه بیان نمود که رشد قوه ی تشخیص دهنده اولویتها در انسان است و در همین راستا حضرت امیر(ع) می فرمایند، عاقل آن کسی نیست که خیر و شر را تشخیص می دهد بلکه آن کسی است که بین دو شر، خیرشان و اولویتشان را بفهمد، پس رشد آن است که بین دو امر، اهم و مهم را تشخیص دهد.

 خطاط ادامه داد: امام(ع) به شیعیان خود می فرمایند آیا شما امر اهم را نمی توانید تشخیص دهید؟ شما به دیدار من در سامره می آیید و نماز می خوانید و روزه می گیرید در که حالی دارند زیر پای شما را خراب می کنند، قرآن شما را دارند از بین می برند، اینجاست که باید ببینیم همه ما در مسائل اقتصادی، سیاسی و فرهنگی آیا به اهم امور می پردازیم یا خیر؟

وی گفت: آیا این رشادت در زندگی ما وجود دارد؟ و امور مهم خود را دسته بندی می کنیم؟ باید برای دارا بودن زندگی مناسب و ارتباطات خود بادیگران و حتی عبادات خودمان به اهم و مهم توجه کنیم و در امور اجتماعی نیز باید این معنا رعایت شود و ارتباط با دیگران برقرار کنیم تا بتوانیم با یک کلمه تاثیر لازم را بر دیگران بگذاریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • عباس قدس IR ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
    0 0
    لطفا اخبار مهم را ارسال فرمائید