جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام نمازی

حوزه/ حجت‌الاسلام نمازی با اشاره به اینکه جلسات وزیر کشور با مسئولان عراقی، با سلام بر حسین(ع) آغاز می شود، گفت: چه کسی روزی را تصور می کرد که رژیم بعث حضور نداشته باشد و در جلسات رسمی کشور عراق، مسئولان آن با سلام بر سیدالشهدا(ع) کار خود را آغاز کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت‌الاسلام داوود نمازی، مشاور وزیر کشور در امور روحانیت، ائمه جمعه و جماعت، امشب در همایش تجلیل از خادمان حسینی، در استانداری همدان، گفت: خداوند قبل از آن که در کعبه پذیرای مهمانان خودش باشد، در روز عرفه از میهمانان سیدالشهدا(ع) در کربلا پذیرایی می‌کند.

وی افزود: اینکه که زیارت امام حسین(ع) محدود به عرفه، اربعین و عاشورا نیست، به این معنا است که خداوند متعال می‌خواهد بگوید که اگر امام حسین(ع) نبود خداوند نیز عبادت نمی‌شد.

حجت‌الاسلام نمازی با بیان این که امام حسین(ع) به جامعه حیات بخشیده است، خاطر نشان کرد: به همین دلیل اجر و ثواب خادمان حسین(ع) آن قدر بالا است که باید گفت تنها خود خداوند می‌تواند آن را بپردازد.

وی با اشاره به اینکه جلسات وزیر کشور با مسئولان عراقی، با سلام بر حسین(ع) آغاز می شود، ابراز داشت: چه کسی روزی را تصور می کرد که رژیم بعث حضور نداشته باشد و در جلسات رسمی کشور عراق، مسئولان آن با سلام بر سیدالشهدا(ع) کار خود را آغاز کنند.

مشاور وزیر کشور در امور روحانیت، ائمه جمعه و جماعت تصریح کرد: کسانی که به عنوان خادم مشغول فعالیت هستند، باید قدر خودشان را بدانند، چرا که سعادت با افرادی است که زمینه را برای حسینی شدن مردم فراهم می‌کنند و کار شما مصداق فراهم کردن زمینه حسینی شدن مردم است.

وی با تاکید بر اینکه عاشورا نمایش بندگی خداوند بود، اظهار داشت: اگر می گوییم پیامبر اسلام‌(ص) الگویی برای انسان‌ها است به معنی آن است که باید همه رفتارهای حضرت را مد نظر خود قرار دهیم.

حجت‌الاسلام نمازی با گلایه از اینکه امروز در جامعه، حسن خلق کمرنگ شده است، یادآور شد: حضرت محمد(ص) دین چیزی جز حسن خلق و غضب نکردن معرفی نکردند، و لذا باید در این زمینه فکر جدی شود.

وی خاطر نشان کرد: امروز ما به دولت‌ها و ملت‌ها مرگ نمی‌گوییم، بلکه این شعار به معنای آن است که به صفاتی همچون استکبار، مرگ می‌گوییم.

مشاور وزیر کشور در امور روحانیت، ائمه جمعه و جماعت ادامه داد: باید به یاد داشته باشیم اگر با مخالفان رفتار خوبی داشته باشیم، می توانیم آنها را جذب کنیم و از تعداد آنان نیز بکاهیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha