سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام جباری

حوزه/ استاد حوزه علمیه آذربایجان‌غربی گفت: عبادت و بندگی خداوند سبحان، زهد و ساده زیستی، سخاوت و بخشش از مهم‌ترین خصوصیات امام یازدهم بود و دستان سخاوتمند حضرت گره‌گشای مشکلات شیعیان و دوستدارنش بودند و در بذل و بخشش کسی مانند ایشان نبود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  از آذربایجان‌غربی، حجت الاسلام علی جباری، شامگاه سه‌شنبه در جمع مردم شهرستان تکاب که به مناسبت شب شهادت امام حسن عسکری (ع) در مسجد قمر بنی هاشم (ع) این شهرستان برگزار شد با اشاره به حدیثی از حضرت، اظهار داشت: امام یازدهم در ضمن روایتی چنین بیان می‌کنند که "خَصْلَتَانِ لَیْسَ فَوْقَهُمَا شَیْءٌ اَلْإِیمَانُ بِاللَّهِ وَ نَفْعُ اَلْإِخْوَانِ. " هیچ خصلتی بالاتر از ایمان به خدا و کمک به برادران دینی نیست، و همه ما باید با عمل به این حدیث به بیانات ائمه (ع) توجه کنیم.

وی در ادامه به خصوصیات بارز امام حسن عسکری (ع) اشاره کرد و افزود: عبادت و بندگی خداوند سبحان، زهد و ساده زیستی، سخاوت و بخشش از مهم‌ترین خصوصیات امام یازدهم بود و دستان سخاوتمند حضرت گره‌گشای شیعیان و دوستدارنش بود و در بذل و بخشش کسی مانند ایشان نبود.

استاد حوزه علمیه آذربایجان‌غربی تصریح کرد: انسان موجودی خاکی است که می‌تواند با عبادت و بندگی خداوند سبحان لحظه لحظه اوج گرفته و مقرّب خالق هستی گشته و افلاکی شود و امام علی (ع) بیان می‌کند که هیچ چیزی به اندازه عمل به واجبات انسان را به خدای متعال نزدیک نمی‌کند.

وی ادامه داد: عشق و علاقه به دنیا و لذت‌های زودگذر آن، علت اصلی ظلم، خون‌ریزی، اختلاس و حقوق‌های نجومی است و قطعا کسانی که به صفت زهد مزین هستند و از اشرافی‌گری و تجملات گریزان هستند هرگز به این گناهان بزرگ و سایر گناهان مبتلا نخواهند شد و از آن طرف به خوبی‌های بسیاری دست می‌یابند

حجت الاسلام جباری در ادامه با اشاره به حدیثی از  امام صادق (علیه‌السلام) اضافه کرد: تمام خوبی‌ها در خانه‌ای قرار داده شده و کلید آن زهد و بی‌رغبتی نسبت به دنیا است و آنچه که بیان شده  نمونه‌های از خصوصیات رفتاری حضرت حسن عسکری (ع) می‌باشد

وی در پایان گفت: همه کسانی که عشق به اهل بیت عصمت و طهارت را از افتخارات خود می‌دانند و حتی برای زیارت قبور مطهر آنان رنج سفرهای سخت و گاهی خطرناک را به جان می‌خرند باید در مقام عمل نیز از آنان پیروی کنند و همچون امام حسن عسکری (علیه‌السلام) عبادتی هدایت‌بخش با خداوند سبحان داشته باشند و در جود و بخشش به امام خود اقتدا کنند. برای رسیدن به این دو هدف مقدس دنیا پرستی را کنار زده و ساده زیستی را سرلوحه کار و زندگی خود قرار دهند.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha