جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امین مرادی

حوزه/رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان گفت: ۱۱ برنامه فرهنگی و هنری به مناسبت هفته وحدت توسط حوزه هنری انقلاب اجرا می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» به نقل از روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان، امین مرادی در تشریح برنامه های هفته وحدت، اظهار داشت: شانزدهمین یادواره خالق مولودنامه مرحوم سیدبهاء الدین شمس قریشی توسط حوزه هنری در محل مسجد جامع سنندج و برنامه مشترک «بهار همدلی» جشن بزرگ میلاد پیامبر(ص) و آغاز هفته وحدت در محل سالن آزادی سنندج با همکاری استانداری، حوزه هنری، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و شهرداری سنندج به عنوان محوری ترین برنامه، آغازگر جشن های هفته وحدت در استان کردستان است.

وی افزود: جشن بهار همدلی با اجرای ارکستر فیلارمونیک کردستان به خوانندگی داریوش گودرزی و رهبری مهدی احمدی، اجرای موسیقی کردی گروه ئه وین به سرپرستی افشین خرامان پور و به خوانندگی عادل نادری، اجرای گروه نمایش خه م ره وین، اجرای گروه چهل دف حوزه هنری شنبه هجدهم آبان ماه ۹۸ از ساعت ۲۰ در سالن ورزشی آزادی سنندج آغازگر برنامه های هفته وحدت بوده که با حضور مسئولان ارشد کشوری و استانی برگزار می شود.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان ادامه داد: یکشنبه نوزدهم آبان ماه (۱۲ ربیع الاول) شانزدهمین یادواره عارف نامی کرد سیدبهاء الدین شمس قریشی با حضور دف نوازان و مولودی خوانان برتر استان از ساعت ۱۹ به عنوان بزرگترین مراسم مولودی خوانی کشور و محوری ترین برنامه هفته وحدت در محل صحن جدید مسجد جامع سنندج برگزار می شود.

مرادی در خصوص دیگر برنامه یادآور شد: برگزاری نمایشگاه کاریکاتور با عنوان «وحدت اسلامی»، برپایی نمایشگاه آثار کاریکاتوریست های جوان کردستانی حاصل کارگاه آموزشی تحت همین عنوان با همکاری معاونت فرهنگی دفتر نماینده ولی فقیه در استان از روز یکشنبه ۱۹ آبان در محل گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج به مدت یک هفته و برگزاری نمایشگاه تجسمی در گالری مهر حوزه هنری بیجار از برنامه های این دفتر در بخش تجسمی است.

وی با اشاره به آثار بسیار ارزشمند ادبی در وصف حضرت ختمی مرتبت (ص) و اهمیت وحدت مسلمین توسط شاعران، بیان کرد: برگزاری شب شعر وحدت با همکاری آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج روز دوشنبه ۲۰ آبان ماه ۹۸ از ساعت ۱۷ در محل سالن شماره دو پردیس سینمایی بهمن سنندج با حضور شاعران برتر استان و برگزاری مشترک شب شعر آیینی با همکاری سازمان بسیج مداحان و شاعران آیینی و اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان چهارشنبه ۲۲ آبان ماه با حضور استاد کلامی زنجانی در محل سالن نور تبلیغات اسلامی استان کردستان از برنامه های برگزار شده در حوزه ادبیات است که در این هفته برگزار می شود.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان گفت: یکی دیگر از برنامه های بسیار ارزشمند در حوزه ادبیات برگزاری نشست مولانا شناسی با حضور استاد برجسته کریم زمانی است که این برنامه چهارشنبه ۲۲ آبان ماه با همکاری و مشارکت حوزه هنری، شهرداری و شورای اسلامی شهر سنندج از ساعت ۱۶ در محل سالن شماره یک پردیس سینمایی بهمن سنندج برگزار می شود و ورود تمامی علاقه مندان در این نشست آزاد است.

مرادی اظهار داشت: اکران رایگان فیلم محمد رسول الله (ص) مجید مجیدی در پردیس سینمایی بهمن سنندج و سینما آزادی بیجار در یکی از ایام هفته وحدت و برگزاری جشن بزرگ وحدت با همکاری حوزه هنری شهرستان بیجار و اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار روز سه شنبه ۲۱ آبان ماه در محل سینما آزادی از دیگر برنامه هایی است که توسط حوزه هنری برگزار می شود.

وی افزود: رونمایی از مجموعه اشعار در مدح پیامبر (ص) به کوشش ایوب شکیبا که توسط حوزه هنری به چاپ رسیده است از دیگر برنامه هایی است که در این هفته برگزار می شود.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان با اشاره به ضرورت تأمین نیازهای جامعه هنری و فراهم آوری شرایط ارتقای سطح دانش و دسترسی آسان و سریع به منابع مورد نیاز، ادامه داد: خوشبختانه با حمایت های ارزشمند رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، کتابخانه تخصصی هنر حوزه هنری در محل پردیس سینمایی بهمن سنندج با بیش از چهار هزار عنوان کتاب آماده بهره برداری شده و در این هفته با حضور مسئولان ارشد استان به صورت رسمی افتتاح و در اختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

مرادی یادآور شد: این کتابخانه یکی از تخصصی ترین کتابخانه های هنری استان بوده و کتاب های مرجع رشته های مختلف هنری در آن موجود بوده و به تدریج بر خزانه منابع آن افزوده خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha