پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دیدار  دانش آموزان مسجدی از مدرسه علمیه حافظین قرآن حاج شهبازخان  کرمانشاه

حوزه/ مسئول دبیرستان های علوم و معارف اسلامی (صدرا ) لرستان از اجرای طرح «سرباز مبلغ» در دبیرستان های پسرانه این استان خبر داد .

محمود خرم آبادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد با اشاره به اینکه تاسیس مدارس صدرا نقش مهمی در تقویت بنیه دینی و اعتقادی دانش آموزان دارد، گفت: هم اکنون ۲۸۰  دانش آموز در ۵ دبیرستان علوم و معارف اسلامی استان لرستان فعالیت دارند که از این تعداد یک دبیرستان ویژه خواهران در بروجرد و ۴ دبیرستان ویژه برادران در شهرستان های خرم آباد، نورآباد، کوهدشت و پلدختر فعالیت دارند.

وی، داشتن حسن خلق، دارا بودن استعداد علمی، قبولی در آزمون علمی و مصاحبه حضوری را از ضوابط پذیرش در دبیرستان های علوم و معارف اسلامی(صدرا) اعلام کرد. 

مسئول دبیرستان های علوم و معارف اسلامی(صدرا) لرستان با تاکید بر اینکه مدارس علوم و معارف اسلامی ظرفیت ویژه ای برای علاقمندان ورود به حوزه های علمیه هستند، اظهار داشت: این مدارس در شاخصه های آموزشی و تربیتی سرآمد هستند و نقش مهمی در تامین منابع انسانی حوزه های علمیه دارند.

خرم آبادی با بیان اینکه باید از ظرفیت این مدارس برای ورود به حوزه های علمیه به خوبی بهره برداری شود، خاطر نشان کرد: هر ساله تعداد زیادی از دانش آموزان این مدارس جذب حوزه های علمیه می شوند و به عنوان طلبه در مدارس علمیه به فراگیری علوم حوزوی مشغول می شوند.

وی در ادامه از اجرای طرح «سرباز مبلغ» در مدارس علوم و معارف اسلامی(صدرا) ویژه برداران خبر داد و گفت: در این طرح از مبلغان فارغ التحصیل مدارس علمیه که شرایط لازم تبلیغی را داشته باشند، استفاده خواهد شد . 

مسئول دبیرستان های علوم و معارف اسلامی(صدرا) لرستان در پایان یادآور شد: مبلغان در این طرح به عنوان مشاوران دینی، علاوه بر اقامه نماز جماعت و بیان احکام شرعی، به سوالات و شبهات دانش آموزان پاسخ می دهند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha