پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حاجیان زاده مشاورعالی وزیر

حوزه/ امروز ما به یک برنامه پنج ساله دسترسی پیدا کرده ایم که مبتنی بر سند تحول بنیادین آموزش بوده که به امضای مدیر حوزه های علمیه و وزیر آموزش و و پرورش رسیده و ویژگی این برنامه جامعیت در ابعاد مختلف آموزش و پرورش است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حاجیان زاده عصر امروز در اجلاس مدیران استانی و ستاد مرکز مدیریت حوزه های علمیه که در سالن جلسات مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد، عنوان کرد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر تربیت دینی دانش آموزان تاکید شده و شالوده این سند بر مبنای تربیت محوری تدوین شده است.

وی افزود: از طرف، مبنای حوزه های علمیه نیز بر کارهای دینی بوده و معلمان و دانش آموزان و خانواده های آنان با مدرسه ارتباط دارند.

دبیر همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش گفت: با توجه به اینکه در بیانیه گام دوم انقلاب بر آماده سازی نسل جوان تاکید شده، بر اهمیت کار در بخش آموزش و پرورش افزوده است.

حاجیان زاده مطرح کرد: رهبر معظم انقلاب به صراحت مطرح کرده اند که حوزه و آموزش و پرورش باید ارتباطات بیشتری داشته باشند و خوشبختانه امروز انسجام تعاملات حوزه و آموزش و پرورش در سطح قابل قبولی قرار دارد.

وی اظهار داشت: با پیگیری های انجام شده، امروز ما به یک برنامه پنج ساله دسترسی پیدا کرده ایم که مبتنی بر سند تحول بنیادین آموزش بوده که به امضای مدیر حوزه های علمیه و وزیر آموزش و و پرورش رسیده و ویژگی این برنامه جامعیت در ابعاد مختلف آموزش و پرورش است.

دبیر همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: شناسایی، جذب و آموزش طلاب جوان برای حضور در بین دانش آموزان، کار در زمینه تبلیغ و روحانیون مستقر در مدارس و دیگر امور به ۴۰ سرفصل برنامه ای می رسد.

حاجیان زاده یادآور شد: یکی از محورهای برنامه ای ما هدایت و خط دهی صحیح در مدارس بوده و یکی از مسائل امروز مدرسه های ما بحث نشاط و شادابی بوده که بعضا به انحراف کشیده می شود، حوزه باید بتواند برای این بخش یک الگوی صحیحی ترسیم کند.

وی ادامه داد: در زمینه حجاب و عفاف و ترویج فرهنگ نماز باید حوزه روش های خود را در اختیار آموزش و پرورش قرار دهد.

دبیر همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش ابراز کرد: توسعه متوازن و باکیفیت طرح تربیتی امین از دیگر کارهای انجام شده و ورود طلاب در مدارس باید سنجیده باشد تا افراد توانمند وارد مدارس شوند.

وی تصریح کرد: ما باید شرایطی فراهم کنیم که دانش آموزان مستعد با فضای حوزوی آشنا شوند تا جذب آن شوند، کمیته های استانی و منطقه ای نیز ترکیبی را شامل می شوند که قرارگاه تربیتی مدارس استان ها و ۷۰۰ منطقه کشوری را ایجاد کرده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha