جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
همایش مرجعیت منادی وحدت

حوزه/ نشست علمی «مرجعیت منادی وحدت»، با حضور جمعی از فرهیختگان، به همت مدرسه علمیه جزائریه شوشتر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، نشست علمی «مرجعیت منادی وحدت»، با حضور علما، فضلا، روحانیون، طلاب، فرهیختگان و عموم مردم شوشتر، در تالار سلامت این شهرستان برگزار شد.

در این مراسم دکتر ناصر سودانی، قائم مقام دانشگاه امیرالمؤمنین، حجت‌الاسلام سلیمانی، امام جمعه شوشتر و حجت‌الاسلام شهریاری، کارشناس امور مذهبی به برخی از شبهات مرتبط با مسأله «فرحه الزهرا» پاسخ دادند.

این مراسم از سوی مدرسه علمیه جزائریه شوشتر و با همت دفتر امام جمعه، سازمان تبلیغات، فرمانداری، شورای فرهنگ عمومی و سایر دستگاه‌های اجرایی شهرستان شوشتر برگزار شد.

بر اساس این گزارش، حجت‌الاسلام سبزی، مدیر مدرسه علمیه جزائریه شوشتر، پیرامون اهداف برگزاری این مراسم، اظهارداشت: هر ساله در نهم ربیع، عده‌ای تحت عنوان «فرحه الزهرا» و برگزاری مراسمات سب و لعن، باعث اختلاف میان شیعه و سنی می‌شوند و ازآنجایی‌که تمامی مراجع برگزاری چنین مراسم‌هایی محل اشکال دانسته و تأکید بر حفظ وحدت دارند، این مراسم برگزار شد تا به شبهات مرتبط با مسأله «فرحه الزهرا» پاسخ داده شود.

وی با بیان اینکه در برهه کنونی فتاوای مراجع تقلید بهترین استدلال برای پاسخ‌گویی به دنبال کنندگان و مدعیان برگزاری «هفته برائت» است، تصریح کرد: ترویج تفکر مرجعیت و پاسخ‌گویی به کسانی که به دنبال هفته برائت و... هستند، عمده‌ترین علت نام‌گذاری این همایش (مرجعیت منادی وحدت) بود.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha