پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ دومین روز اجلاسیه مدیران حوزه های علمیه سراسر کشور در قم-

حوزه/ مدیران حوزه های علمیه استانها در اجلاسیه مدیران حوزه های علمیه در استان قم بر شبکه سازی اطلاعات آموزشی طلاب و تعیین و تکلیف فارغ التحصیلان حوزه تأکید کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین انصاری، مدیرحوزه علمیه استان گیلان پیش از ظهر امروز در اجلاسیه مدیران حوزه های علمیه استان ها که در ساختمان مرکز مدیریت در جمکران قم برگزار شد گفت: یکی از مهمترین فعالیت ها که از سوی مدیریت حوزه های علمیه استان گیلان انجام شد، تعیین تقویم واحد آموزشی، تعیین محدوده درسی هفتگی در مدارس و ... بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی، مدیر حوزه علمیه استان چهار محال و بختیاری نیز بیان داشت: از جمله فعالیت های این مدیریت، تعیین سازوکاری معین در ارتباط با مسئله طرح هجرت، تبیین بیانیه گام دوم انقلاب، تشریح الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، دانش افزایی اساتید با حضور آیت الله طبسی و کارشناسان مسئله مهدویت و یمانی، برگزاری دوره های آموزشی و ارتقایی برای طلاب در تابستان، ارائه طرح تفکیک مدارس سطح یک و دو برای ارائه و تقویت مسائل آموزشی و تربیتی، ارائه طرح میثاق دو و ... بوده است.

وی با اشاره به اینکه امسال استقبال خوبی از مدارس علمیه استان چهار محال و بختیاری از سوی جوانان شده است، اظهار داشت: درهمین رابطه امسال نسبت به سال گذشته پذیرش جوانان به حوزه در این استان رشد خوبی داشته است و در این ارتباط ۱۵۰ نفر جذب حوزه شدند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی، مدیر حوزه علمیه استان مازندران نیز بیان داشت: از جمله مهمترین فعالیت های این مدیریت در مدارس علمیه این استان، تبیین بیانیه گام دوم انقلاب و تشریح الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، برگزاری نشست مدیران و معاونین، تشکیل شورای آموزش و پرورش، برگزاری جلسات شورای آموزشی، شناسایی خیرین با همکاری مبلغان طرح هجرت، پیگیری سطح سه در مدرسه حضرت آیت الله جوادی آملی، راه اندازی بعضی رشته ها تخصصی و ... بوده است.

وی بیان داشت: مسئله ای که باید به آن توجه کرد و در حال حاضر یکی از مشکلات جدی حوزه های علمیه است، موضوع شبکه سازی اطلاعات آموزشی طلاب می باشد؛ چه بسا به دلیل عدم شبکه سازی، عدم هماهنگی اطلاعات و مشخص نبودن وضعیت تحصیلی بعضی از طلاب، این دسته از افراد از خدمات آموزشی و تحصیلی و شهریه ای بهره می برند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی ادامه داد: در همین رابطه در این استان ۱۵۰ طلبه شناسایی شدند که به دلیل ناهماهنگی اطلاعات و ناهماهنگی در مشخص بودن یا مشخص نبودن وضعیت تحصیلی آنان، وضعیت دقیق و مشخصی ندارند.

مدیر حوزه علمیه استان مازندران افزود: گاهی مشاهده شده این شخصی که بعضا چند سال از حوزه بیرون رفته بود، به دلیل عدم هماهنگی در اطلاعات، به عنوان طلبه در جامعه شناخته شده و احیانا اگر مرتکب اشتباهی در جامعه می شد، از او به عنوان طلبه یاد می کردند و همین مسئله خود مشکلاتی برای حوزه ایجاد کرده بود.

وی بیان داشت: پیشنهاد می شود اطلاعات آموزشی طلاب از نظر طلبه بودن و ادامه تحصیل و انصراف از حوزه شبکه سازی و اطلاع رسانی شود تا مدیران حوزه های علمیه استانها هم درجریان باشند.

حجت الاسلام والمسلمین نورزوی، مدیر حوزه علمیه استان اردبیل نیز بر تغییر زمان پذیرش حوزه های علمیه، تعیین و تکلیف فارغ التحصیلان حوزه، تعیین و تکلیف در مورد مبلغان در امور مساجد از جهت شغل محسوب شدن نوع فعالیت ها و  حمایت مالی از آنها و توجه به موضوع دین داری آینده جامعه در حوزه مرجعیت دینی تأکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین استوار میمندی، مدیر حوزه علمیه استان فارس نیز بیان داشت: از جمله مسائلی که این مدیریت در تلاش است آن را اجرا کند و مواردی را هم اجرا کرده، هماهنگی و ارتباط با علمای این شهر، برگزاری کارگاه های هم افزایی آموزشی، برگزاری کارگاه های آموزشی برای اساتید، هماهنگی با رسانه ملی استان برای پخش و نشر اطلاعیه های پذیرش حوزه در سطح استان و... بوده است.

وی پیشنهاد داد: مسئله ای که لازم است به آن توجه کرد شکل گیری مدارسی برای تربیت اساتید در مسئله ادبیات عرب است.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری، مدیر حوزه علمیه کاشان نیز در این جلسه بیان داشت: از جمله فعالیت های این مدیریت در مدارس استانها برگزاری امتحانات شفاهی، برگزاری کارگاه های آموزشی برای اساتید، برگزاری طرح امین، ارائه خدمات رفاهی به مدیریت استانها، برگزاری همایش بیانیه گام دوم و ... بوده است.

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha