پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امام جمعه همدان

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با تاکید بر رسیدگی به وضعیت کارگران توسط دولت ،گفت: دولتمردان از نظر شرعی و اسلامی موظفند که به این موضوعات رسیدگی کنند و توجه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی صبح امروز در دیدار با مجمع تشکل های کارگری استان مازندران با اشاره به این که در آخر زمان تزلزل در دین به وفور ایجاد می شود بیان داشت: تکرار ذکر «الله یا رحمان یا رحیم یا مقلب القلوب ثبت قلبی علی دینک» در این دوران می تواند موثر باشد.

وی افزود: از آن جایی که فشارهای اقتصادی، اجتماعی و سیاسی در آخر زمان به بیشترین حد خود می رسد بنابراین آیت الله بهجت(ره) فضیلت ثابت قدم بودن در آخر زمان را از تشرف به محضر امام عصر (عج) بالاتر می دانستند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان این که پیامبر اسلام در طول تاریخ دست دو نفر را بوسیده است، خاطر نشان کرد: پیامبر گرامی اسلام آن انسان کاملی که عالم به خاطر وجود او به وجود آمده است زمانی که دستی را ببوسد به این معنی است ارزش ذاتی آن فرد و چایگاه به چه اندازه ای بالا است.

وی یادآور شد: اولین دستی که توسط پیامبر(ص) بوسیده شد، دست مبارک حضرت زهرا (س) بود که تاکیدی بر عظمت وجودی زن و وجود حضرت زهرا(س) می باشد.

امام جمعه همدان به بوسه پیامبر بر دست یک کارگر اشاره کرد و گفت: در اسلام احترام بالایی برای کار و کارگر وجوددارد و البته این ارزش صرفا ارزش اعتقادی نیست بلکه از نظر اقتصادی نیز باید به آن توجه کند.

وی ابراز داشت: مسئله کار و کارگر نیازمند توجه جدی حاکمیت اسلامی است چرا که آنچه می تواند رونق تولید را تحقق سازد ارتباط مستقیمی با فعالیت شما دارد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با تاکید بر رسیدگی به وضعیت کارگران توسط دولت، اظهار داشت: دولتمردان از نظر شرعی و اسلامی موظفند که به این موضوعات رسیدگی کنند و توجه داشته باشند.

وی، حمایت از کارگران را وظیفه خود عنوان کرد و گفت: بنده به عنوان خادم مردم وظیفه خود می دانم در برخورد با مسئولان و افراد متولی کار، موضوعات مربوط به کارگران را مطالبه گری کنیم و از آنها حمایت کنم.

امام جمعه همدان با اشاره به مشکلات جامعه و به خصوص جامعه کارگری، خاطر نشان کرد: این که با وجود همه این مشکلات باز هم شما همچنان پای نظام و انقلاب ایستاده اید نشان دهنده نجابت شما است و امیدواریم که مسئولان مجاهدانه، خالصانه و صادقانه به کارگران خدمت کنند.

وی با بیان این که بسته بودن دستان یک بازنشسته در برابر فرزندانش در شان این قشر عزیز نیست، اظهار داشت: در روایات نقل شده است که از خداوند بخواهیم تا رزق واسع را در اواخر عمر به انسان بدهد، چرا که کسی که سنش بالاتر می رود نیازمند وسعت رزق بیشتری است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان توجه به افراد بازنشسته در حاکمیت اسلامی را تنها مربوط به مسلمانان ندانست و گفت: اسلام ارزش بالایی برای محاسن سفید شما قائل است و حتی شخص بازنشسته اگر مسلمان هم نباشد در فقه و سیره اهل بیت(ع) رسیدگی به بازنشستگان از بیت المال تاکید شده است.

وی در پایان با اشاره به اهمیت توجه به وضعیت حقوق و پرداخت ها ابراز داشت: یکی از موضوعاتی که ما نیازمند تجدید نظر در آن هستیم موضوع حقوق ها است البته گاهی از موارد بیان می شود که قانونی است، اما حتی اگر از نظر قانون هم مشکل داریم باید قانون اصلاح شود و قانون را با مبانی دینی خودمان اصلاح کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha