جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مسجد

حوزه/ طبق بیانیه منتشر شده، پروژه میراث موزیریس، قصد بازسازی و مرمت تاریخی ترین مسجد هندوستان در منطقه مسکونی کدونگالور را دارد و روز یکشنبه افتتاح می شود.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از  theshillongtimes، نخستن و تاریخی ترین مسجد هندوستان واقع در منطقه مسکونی کدونگالور این کشور تحت مرمت و بازسازی قرار خواهد گرفت و قرار است بودجه قابل توجهی برای این طرح در نظر گرفته شود.  پروژه میراث موزیریس قرار است مسجد جامع چرامان را که در ۶۲۹ پس از میلاد در منطقه کرالا در کدونگالور ساخته شده را مورد مرمت قرار دهد.

طبق بیانیه خبری که روز جمعه منتشر یافت، عارف محمد خان استاندار کرالا  قرار است در مراسم افتتاحیه این پروژه در روز یکشنبه شرکت کند. این حرکت ابتکاری از سوی سازمان گردشگری هندوستان برای حفظ آثار باستانی می باشد.

دکتر ام.تی توماس اسحاق وزیر امور مالی ایالتی نیز در این مراسم افتتاحیه حضور خواهد داشت.

لازم به ذکر است مسجد جامع چرامان بخشی از میراث به جا مانده از تمدن موزریس در هندوستان می باشد که تجار آن به خرید و فروش کالاها از سنگ های قیمتی تا ادویه‌جات به جهان می پرداختند.

گفته می شود مسجد چرامان یکی از میراث باستانی ارزشمند در کرالا محسوب می شود. طبق تاریخ نقل شده پادشاه این منطقه ، به عربستان رفته، با حضرت محمد (ص)، پیامبر اسلام ملاقاتی داشته و به دین اسلام گرویده است. وی نامه ای به ملک بن دینار یک روحانی ایرانی فرستاده است که به هند سفر کرده و باورها بر این است که دینار ۵ سال پس از فوت شاه، این مسجد را ساخته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha