جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
علمای یمن

حوزه/ انجمن علمای یمن به مناسبت فرارسیدن ایام ولادت حضرت رسول اکرم(ص) بیانیه ای صادر کرده و گفت: میلاد نبوی یکی از مهم ترین مناسبت های اسلامی است که باید موقعیتی برای تزکیه نفس، خالی کردن دل از کینه ها و پایان دادن به تعصبات حزبی و مذهبی باشد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، انجمن علمای یمن به مناسبت فرارسیدن ایام ولادت حضرت خاتم الانبیا محمد مصطفی (صلی الله علیه و آله و سلم) بیانیه ای صادر کرده و گفت: میلادی نبوی یکی از مهم ترین مناسبت های اسلامی و تاریخی است که باید موقعیتی برای تزکیه نفس، خالی کردن دل از کینه ها، پایان دادن به تعصبات حزبی، مذهبی، منطقه ای، طایفه ای و قومیتی باشد و زمانی برای رهایی از سر سپردگی و وابستگی به طاغوت و استکبار جهانی باشد که به دنبال سلطه گری، فساد و خاموش کردن نور نبوت و رسالت محمدی هستند.

انجمن علمای یمن این مناسبت مبارک را به امت عربی و اسلامی تبریک گفته و به نکات زیر اشاره می کند:

1- اهمیت استفاده از مناسبت میلاد نبوی در جهت بازگشت به سوی رسول الله (ص) به عنوان رهبر و الگو و بازگشت به سوی رسالت به عنوان یک پروژه رحمت، هدایت و رهایی بشریت از بدبختی و تفرقه میان مسلمانان و میان بشریت.

2- تاکید بر اینکه هدف از بعثت رسول اکرم (ص) اتمام مکارم اخلاق است و امت اسلامی مسئول حفظ این ارزش ها و التزام به آن در عرصه سیاسی، اداری، امنیتی، نظامی و اجتماعی می باشد.

3- برگزاری مراسم جشن میلاد نبوی، پیام آور صلح و محبت به جهان و تجدید دعوت اهل کتاب به بندگی خداوند متعال است.

4- فهم این مسئله که ارتباط با نبی اکرم (ص) موجب تقویت ولایت عملی و پیروی و اطاعت از ایشان می شود.

5- بار دیگر از کسانی که قدم هایشان لرزیده و به آغوش کشور های ظالم و متجاوز پیوسته اند، می خواهیم در رفتار خود و موضع گیری ها بازنگری کرده و از این فرصت برای عفو عمومی و آشتی ملی استفاده کنند.

هدف از توافق نامه عربستان تجزیه یمن و تسلط بر آن است

6- علمای یمن تاکید می کند: توافق تثبیت قیمومیت عربستان سعودی بر یمن که توسط مزدوران سعودی و اماراتی امضا شده به معنی تبادل نقش ها میان نوچه های استعمار است و هدفشان تجزیه یمن و تسلط بر سرنوشت آن می باشد.

لذا از مردم آزاده و شریف جنوب یمن و استان های اشغالی می خواهیم با این توافق نامه مخالفت کرده و علیه متجاوزان و ادوات آن بایستند و وحدت ملی خود را حفظ کنند.

رژیم آل سعود و امارات دست از تجاوز بردارند و عربستان مراسم "رقص و غنا" را متوقف کند

7- به رژیم آل سعود و امارات صادقانه توصیه می کنیم که دست از تجاوز بردارند که دیر یا زود آنان را به خواری، ذلّت و شکست می کشاند و از آل سعود می خواهیم به سرعت برگزاری مراسم "رقص و غنا" را که اهانت به تقدس مشاعر مقدسه حرمین شریفین است، متوقف سازد.

از اقدامات شورای سیاسی و دولت نجات ملی در مبارزه با فساد قدردانی می کنیم

8- از اقدامات شورای سیاسی و دولت نجات ملی در جهت مبارزه با فسادی مالی و اداری و رشوه خواری قدردانی می کنیم و آنان را در برابر خداوند، پیامبر اکرم (ص) و شهدا، مجروحین و اسرا مسئول می دانیم.

9- امت عربی و اسلامی را به یاری مستضعفین جهان به ویژه بورما و کشمیر و غیر آن دعوت می کنیم.

بازگرداندن مسئله فلسطین به مرکز توجهات و یاری ملت فلسطین و جنبش های مقاومت

10- بازگرداندن مسئله فلسطین به مرکز توجهات و یاری ملت فلسطین و جنبش های مقاومت با مال، سلاح و مردان و هدایت قطب نمای دشمنی به سوی رژیم صهیونیستی و امپریالیسم آمریکایی.  

11- دعوت از برادران الجزایر، عراق و لبنان به آگاهی و بیداری در برابر توطئه های صهیونیستی و حمایت از مطالبات به حق و عادلانه ملت ها.

12- ملت سودان و نخبه های علمایی و سیاسی و دانشگاهی آن را به اقدام جدّی در جهت مطالبه عقب نشینی سربازان سودانی که در تجاوز علیه یمن شرکت دارند، دعوت می کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha