جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ بررسی مصوبات سفر مدیر حوزه های علمیه به استان ها در اجلاسیه مدیران حوزه های علمیه سراسر کشور

حوزه/ رئیس مرکز خدمات حوزه بیان کرد: به دنبال حمایت از طلاب فعال و موثر هستیم؛ در این زمینه امیدواریم که همدلی ها در مجموعه حوزه بیشتر شود تا بتوانیم بر مشکلات بودجه ای فعلی غلبه کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین ربانی در اجلاسیه مدیران استانی حوزه های علمیه کشور در مجتمع دارالولایه قم، با اشاره به حدیثی از امام حسن عسکری(ع) در خصوص اهمیت خدمت به دیگران گفت: مسیر تحول در حوزه یک ضرورت مهم است که باید با همت همه دستگاه های حوزوی وبا برنامه ریزی و نگاه به آینده و کار جهادی و مستمر و همت تلاش همگانی دنبال شود.

وی افزود: از اوایل پیروزی انقلاب اسلامی کارهای ارزشمند، مفید و قابل تقدیری در عرصه های مختلف انجام شده است ولی تا رسیدن به نقطه مطلوب و مقابله با تهاجم گسترده، قطعا کارهای به زمین مانده و نشده فراوانی داریم.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی با ذکر این مطلب که آینده تشریع به آینده حوزه بستگی دارد، تصریح کرد: یکی از راهبردهای مرکز خدمات، مساله هدفمندی مرکز خدمات است؛ در گام های اولیه خدماتی در خصوص حمایت از طلاب مستعد و نخبه و... انجام می شود؛ ولی به این مساله قانع نیستیم و به دنبال آن هستیم که این حمایت رادر عرصه آموزشی در حوزه بگسترانیم.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور تصریح کرد: دوره تحصیل، پایه و حیاتی است که اگر طلبه ای بخواهد نقشی ایفا کند وابستگی کاملی به این دوره دارد؛ در برنامه ها ما آمده است که خدمات خود را در این عرصه به شکل هدفمند برگزار کنیم.

رئیس مرکز خدمات افزود: خوشبختانه گام های خوبی در جهت حمایت از اساتید داریم؛ در این طرح به دنبال طبقه بندی اساتید در چند سطح علمی و ... هستیم؛ در خصوص مبلغین نیز به دنبال برداشتن گام های دیگر و موثرتر هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی تصریح کرد: خوشبختانه در سالهای اخیر ارتباط مرکز خدمات با مدیران استانی روز به روز بهتر شده است؛ شورای هماهنگی در بسیاری از استان ها فعال است؛ اگر همه دست به دست بدهیم هم مشخص نیست بتوانیم به وظیفه خود به نحو احسن عمل کنیم، چه برسد به اینکه نخواهیم این اتحاد را داشته باشیم.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور که امسال سخت ترین شرایط از نظر بودجه های فرهنگی است تصریح کرد: در همین راستا بسیاری از برنامه ها حتی سفرهای استانی مدیریت نیز حذف شده است؛ امیدواریم که مرکز خدمات بتواند با همیاری مدیران عالی حوزه آینده درخشانی برای حوزه های علمیه رقم بزند.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی تصریح کرد: در این رابطه یک طرح جامع نسبت به معیشت طلاب دنبال می شود که طلاب در یک مرحله باید شاغل به خدمت بشوند و تاکید داریم که ارگانی که طلبه در آن مرکز فعالیت دارندطلبه را کمک کنند؛ نباید همه امور حمایتی را متوجه مرکز خدمات کنیم.

مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور تصریح کرد:  بودجه مرکز خدمات در زمینه حمایت از نیروی انسانی حوزه است ولی در خصوص برنامه ها بودجه خاصی اختصاص داده نشده است؛ ما به دنبال حمایت از طلاب فعال و موثر هستیم؛ در این زمینه امیدواریم که همدلی ها در مجموعه حوزه بیشتر شود تا بتوانیم بر مشکلات بودجه ای فعلی غلبه کنیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha