پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نخست وزیر بریتانیا، تحقیقات ضد اسلام هراسی در حزب محافظه کار را متوقف ساخت

حوزه/ درحالی که بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا قول داده بود که تحقیقاتی را پیرامون اعضای اسلام هراس در حزب محافظه کار انجام دهد، اخیرا گفته که چنین تحقیقاتی انجام نخواهد گرفت.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از مترو، مسلمانان بریتانیا می گویند، پس از اینکه   نخست وزیر که متعهد شده بود تحقیقاتی را پیرامون مسئله اسلام هراسی در حزب محافظه کار انجام دهد، زیر قولش زده است.

بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا  در جلسه مباحثه ای که در ماه ژوئن برگزار شد، گفته بود که تحقیقاتی را در رابطه با مسئله رو به افزایش اسلام هراسی در حزبش انجام می دهد، با این حال نخست وزیر روز جمعه اعلام کرد که تحقیقاتی اختصاصی پیرامون اسلام هراسی انجام نخواهد گرفت و تنها پیرامون «تمامی انواع پیش داوری و تبعیض» تحقیق انجام می گیرد.

تصمیم مذکور نگرانی هایی را در بین مسلمانان بریتانیایی به وجود آورده و زنان مسلمان نگران امنیت خودشان و فرزندان شان هستند.

دکتر سیما اقبال یکی از موسسین سازمان «صدای زنان مسلمان علیه اسلام هراسی» در این رابطه گفت: پیامی که این گفته می رساند این است که مسلمانان «اهمیت ندارند» و ما این را بسیار «ناراحت کننده» می دانیم.

دکتر اقبال به خبرنگاران گفت: متاسفانه اینکه بوریس جانسون حاضر نیست مسئله بسیار واقعی اسلام هراسی را که مسلمانان در سرتاسر کشور آن را تجربه می کنند و خودش و اعضای حزبش هم مسببان آن هستند را زیر ذره بین ببرد مایه شگفتی نیست. اما برای ما اصلا قابل قبول نیست.

وی افزود: درعوض حزب محافظه کار تصمیم دارد در مخالفت به جنجال های مشابه اما متضاد بپردازد ، در حالی که فقط می توان آن را به عنوان یک تاکتیک گمراه کننده و تلاش برای جلب تجه جوامع مذهبی و اقلیت ها علیه یکدیگر دانست

دکتر فاطمه راجینا، یک متخصص دانشگاهی که در رابطه با اجتماعات اسلامی و مسلمانان بنگلادشی تحقیقاتی ار انجام داده نیز گفت: این نشان می دهد که مسلمانان برای دولت اولویت محسوب نمی شوند. و درحالی که از دیدگاه امنیت برای جامعه اسلامی و مبارزه با افراط گرایی این مبحث مهمی است.

 دکتر رجینا همچنین گفت که اسلام هراسی در سرتاسر جامعه به چشم می خورد و پرداختن به این مسئله نباید یک ماموریت تمام شده از سوی دولت متصور شود.

گفتنی است اخیرا 20 پرونده مربوط به اسلام هراسی در حزب محافظه کار ارائه شده که اعضای این حزب مسلمانان را «خلافکار» خطاب کرده و گفته بودند که نمی خواهند مسلمانان در این کشور باقی بمانند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha