جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بازدید طلاب مدرسه علمیه فاطمه الزهرا (س) اصفهان از کتابخانه ابوالعباس

حوزه/ به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی ۳۰ نفر از طلاب مدرسه علمیه فاطمه الزهرا (س) اصفهان به همراه کادر پژوهشی مدرسه از کتابخانه مجموعه فرهنگی امامزاده ابوالعباس بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، خانم معصومه نقد علی، مسئول کتابخانه ابوالعباس اصفهان، در ابتدا به معرفی تاریخچه این کتابخانه پرداخت و گفت: کتابخانه امامزاده ابوالعباس(ع) در سال ۱۳۷۰ تأسیس شده است. این کتابخانه دارای منابع اطلاعاتی چاپی و دیجیتال و لوح فشرده می باشد که کتابهای چاپی شامل ۲۳۰۰۰جلد در ۱۵۰۰۰ عنوان است.

وی افزود: کتاب های دیجیتال شامل ۱۰۰۰۰جلد بصورت آنلاین در سایت کتابخانه www.moflehoon.com در موضوعات گوناگون، علمی، مذهبی، اقتصادی، سیاسی، تاریخی و دانشگاهی در تمامی رشته ها بارگذاری شده است.

 نقد علی در ادامه علاوه بر توضیح دیویی کتاب ها به معرفی منابع مرجع پرداخت و گفت: این کتابخانه دارای دایرة المعارف بزرگ اسلامی، دانشنامه جهان اسلام، دانشنامه قران و فرهنگ قرآن است که طلاب با مراجعه به این کتابخانه می توانند از آنها استفاده کنند.

وی در ادامه گفت: این مرکز به دلیل برگزاری کارگاه های آموزشی در زمینه مداحی، مقتل خوانی و تربیت مربی تفسیر، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه در زمینه شرح و تفسیر این کتب از سایر کتابخانه های سطح شهر غنی تر است.

مسئول کتابخانه ابوالعباس در پایان به معرفی بخش مطبوعات کتابخانه پرداخت و با ارائه برگه عضویت به طلاب، نحوه عضویت در کتابخانه ابوالعباس را به آنها توضیح داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha