پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حضور امام جمعه همدان در مدارس همدان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین شعبانی گفت: تنها راه رسیدن به سعادت و آسایش یک چیز است و آن نیز عمل به آیه مبارکه « أَلا بِذِکرِ اللَّهِ تَطمَئِنُّ القُلُوبُ» است که خداوند در قران برای هدایت بشر مطرح کرده است و آن نیز بدان معنی است که تنها و تنها با خدا می شود به آسایش رسید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز با حضور در یکی از مدارس شهر همدان ضمن اقامه نماز به سوالات و شبهات دانش آموزان نیز پاسخ گفت.

وی با تاکید بر لزوم برقراری آسایش و آرامش در زندگی انسان یادآور شد: وجود آرامش نیازی ضروری در زندگی هر انسانی است اما اینکه چه طور می توان با آسایش زندگی کرد نکته مهمی است که خداوند در قرآن به آن اشاره کرده است.

امام جمعه همدان افزود: تنها راه رسیدن به سعادت و آسایش یک چیز است و آن نیز عمل به آیه مبارکه «أَلا بِذِکرِ اللَّهِ تَطمَئِنُّ القُلُوبُ» است که خداوند در قران برای هدایت بشر مطرح کرده است.

وی با بیان این که وجود عبارت «الا» قبل از «بذکر الله» به معنی تاکید است است یادآور شد: این بدان معنی است که تنها و تنها با خدا می شود به آسایش رسید.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تصریح کرد: همه ما بارها این آیه را دیده و خوانده ایم اما آنچه می تواند تضمین کننده آسایش انسان در طول عمر خود می باشد باور قلبی به این آیه است.

وی با اشاره به اینکه طول یک روز شامل ۹۶، یک ربع ساعت است، خاطر نشان کرد: خداوند این تعداد ساعت را در طول روز به همه ما وقت داده است اما سوال این جا است که چرا تنها یک ربع از این ۹۶ ربع ساعات را به خداوند اختصاص نمی دهیم و نماز نمی خوانیم.

وی تاکید کرد: سعی کنید نماز را هیچ گاه از دست ندهید چرا که هیچ جوانی بدون نماز به آسایش واقعی نخواهد رسید.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی در پایان با بیان این که نگذارید مشغله ها ارتباط شما با خدا را از بین ببرد یادآور شد: لذت زندگی در حلال ها است و لذا هر چه انسان وارد گناه شود لذت های حلال نیز از او گرفته می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha