جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سید احد حسینی

حوزه/ استاد حوزه گفت: ما برای رسیدن به مقام قرب الهی چاره ای جز متصل شدن به دامان اهل بیت(ع) نداریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان حجت الاسلام سید احد حسینی، ظهر امروز  در مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) همدان با اشاره به آیه ۳۵ سوره مائده «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَابْتَغُوا إِلَیْهِ الْوَسِیلَةَ وَجَاهِدُوا فِی سَبِیلِهِ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ» : در این آیه مطالب اساسی در مسیر رسیدن به قرب الهی وجود دارد که باید به آنها توجه کنیم.

وی، اولین نکته این آیه را عبارت "اتَّقُوا اللَّهَ " دانست و گفت: روزی شخصی از حضرت علی (ع) درخصوص معنای تقوا سؤال کرد که ایشان فرمودند: تقوا در زندگی انسان همانند خار و خاشاکی بر روی زمین است که انسان برای رفت و آمد بر روی آن با احتیاط عبور می کند.

حجت الاسلام حسینی افزود: رعایت تقوا به معنای آن است که در مسیر قرب الهی چنان انسان راه برود که گویی در مسیر خار و خاشاک راه می می رود تا گناه همانند همان خار ها به انسان گیر نکند.

وی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) در زمینه رعایت تقوا، خاطر نشان کرد: تقوا یعنی آنکه اگر اعمال انسان مجسم شود او از انجام آن خجالت نکشد.

استاد حوزه، حضرات معصومین را مصداق وسیله در عبارت "وَابْتَغُوا إِلَیْهِ الْوَسِیلَةَ" را دانست و گفت: ما برای رسیدن به مقام قرب الهی چاره ای جز متصل شدن به دامان اهل بیت(ع) نداریم.

وی خاطر نشان کرد: طلاب برای قدم گذاشتن در مسیر قرب الهی باید توجه خود را روز به روز به حضرت ولی عصر(عج) بیشتر کنند و با پرداخت صدقه برای سلامتی امام زمان(عحج) به دنبال تقرب به حضرت باشید.

حجت الاسلام حسینی با تاکید بر اینکه زندگی ما وابسته به حضرت حجت(عج) است، یادآور شد: ما انسان ها مانند ماهی هستیم و حضرت ولی عصر(ع) دریایی است که ما بدون ایشان حیاتی را نخواهیم داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha