جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جشن میلاد پیامبر در یمن

حوزه/ سخنران مراسم میلاد پیامبر در صنعا تاکید کرد: احیای میلاد پیامبر فرصتی بزرگ برای آشنایی با شخصیت پیامبر و وحدت امت و یادآوری مشترکات و عوامل وحدت امت اسلام است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه مراسم ها و جشن های بزرگداشت میلاد پیامبر اکرم در صنعا و استان های مختلف یمن ادامه دارد و در این راستا مدارس "القیم" در صنعا روز گذشته جشن میلاد پیامبر را برگزار کردند.

در این مراسم که شماری از مسئولان محلی و دینی صنعا حضور داشتند، سخنرانان بر اهمیت برپایی جشن میلاد پیامبر برای احیای سیره ایشان و التزام به این سیره و ارزش های مورد نظر پیامبر و پیروی از سنت ایشان تاکید شد و سخنرانان مردم را به اصلاح روابط مسلمانان و درس گرفتن از زندگی پیامبر در زمینه راستگویی و ثبات و صبر و همبستگی افراد جامعه دعوت کردند و از تلاش و همت مردمی برای برپایی جشن های میلاد پیامبر در صنعا و شهرهای مختلف یمن قدردانی کردند.

علاوه بر این روز گذشته مراسم جشن میلاد پیامبر توسط دانشگاه بین المللی لبنان در شهر صنعا برگزار شد و در این مراسم دکتر رضا هزیمة بر اهمیت این مناسبت در میان تمام مسلمانان تاکید کرد و گفت: سالروز میلاد پیامبر مناسبتی برای تجدید پیمان و ایجاد زمینه نزول این رسالت آسمانی به تمام جهان است و روز میلاد پیامبر باید روز یادآوری ویژگی ها و صفات اشرف مخلوقات و پیامبران و پیروی از ایشان باشد.

در مراسمی مشابه در صنعا احمد مجلی مدیر روابط عمومی هیئت زکات یمن با اشاره به اهمیت برپایی جشن میلاد پیامبر اکرم گفت: امت اسلام امروز نیازمند بازگشت به کتاب خدا و رسول او و درس آموزی از اخلاق و مبانی و راستگویی و امانتداری پیامبر هستند.

در این مراسم همچنین سرهنگ محمد الماخذی از مسئولان صنعا گفت: احیای میلاد پیامبر فرصتی بزرگ برای آشنایی با شخصیت پیامبر و وحدت امت و یادآوری مشترکات و عوامل وحدت امت اسلام است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha