پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام دیرباز

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین دیرباز گفت: در جریان فتنه داعش که دشمن شعارهای فریبنده سر می‌داد، ماموستاهای اهل سنت با بصیرت و روحیه انقلابی و سخنرانی‌های خود اجازه ندادند دشمن در توطئه‌های خود مؤفق باشد و امروز هم با روشنگری علمای شیعه و سنی ملت ایران در مقابل شکننده‌ترین تحریم‌ها مقاومت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  از ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین عسگر دیرباز، امروز در همایش طلایه‌داران تقریب  که در مصلای امام خمینی (ره) ارومیه برگزار شد، با تبریک ولادت پیامبر اسلام (ص) و امام صادق (ع) اظهار داشت: پیامبر اسلام (ص) علاوه بر اینکه با توصیه‌ها و تعالیم خود جامعه اسلامی و امت اسلامی را آگاه کرده و به سوی پرودگار سوق می‌دادند، مربی انسان‌ها هم بودند و در صحنه‌های مختلف جامعه حضور داشتند و با حضور خود جامعه را به سمت وحدت و تعالی هدایت می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه جامعه امروز ما به سیره پیامبر (ص) محتاج است بیان داشت: باید در عمل منادی وحدت باشیم و از ورود افرادی که در بین شیعه و سنی، دم از تفرقه می‌زنند ممانعت کرد، اهل سنت به اهل بیت ارادت و محبت قلبی دارند و نباید اجازه داد عده‌ای تفکر افراطی را در بین شیعه و اهل سنت ترویج دهند.

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری سیره پیامبر اسلام (ص) را مقابله با انحرافات و جلوگیری از تفرقه دانست و افزود: پیامبر اسلام (ص) از سخن گفتن اصحاب خود پشت سر هم‌دیگر ممانعت می‌کردند و ما هم باید این مسئله را مراعات کنیم و کسانی که مسئولیت دارند از شنیدن بدگویی مؤمنین نزد آن‌ها ممانعت کنند.

وی ادامه داد: سیره پیامبر (ص) و تعلیم خدای متعال این است که مؤمنین نسبت به آبروی هم‌دیگر حساس باشند و امروز در فضای مجازی عده‌ای بدون سند و مدرک به دنبال از بین بردن آبروی مسلمین هستند و قرآن از مؤمنین به " انفسهم" یاد می‌کند و مسلمانان باید نسبت به هم خوشبین باشند.

حجت الاسلام و المسلمین دیرباز به محورهای وحدت اشاره کرد و گفت: سیره، روش و محبت به پیامبر اسلام (ص) مهم‌ترین محور وحدت در بین مسلمین است و امروز این همایش‌ها نشانه وحدت و پیروی از پیامبر اسلام (ص) است.

وی افزود: در جریان فتنه داعش که دشمن شعارهای فریبنده سر می‌داد، ماموستاهای اهل سنت با بصیرت و روحیه انقلابی و سخنرانی‌های خود اجازه ندادند دشمن در توطئه‌های خود مؤفق باشد و امروز مسئله تحریم که مسئله روز کشور است و روحانیون شیعه و اهل سنت با روشنگری‌های خود علی‌رغم تحریم‌های شکننده، روشنگری می‌کنند و ملت ایران با تبعیت از رهبر انقلاب در مقابل این هجمه دشمن ایستاده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز تاکید کرد: نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی مانند شمعی است که باید پروانه‌وار در کنار او باشیم و وی در صدد این است که مشکلات موجود در استان را حل کند.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha