جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: انحصار وحدت در بین مذاهب اسلامی نیست و قرآن ادیان الهی را هم دعوت به وحدت می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی امروز در همایش طلایه‌داران تقریب که در مصلای امام خمینی (ره) ارومیه برگزار شد، با تبریک هفته وحدت و ولادت پیامبر اسلام (ص) و امام صادق (ع) اظهار داشت: قرآن و پیامبر اسلام (ع) نه تنها مسلمین که اهل کتاب را هم به وحدت دعوت می‌کنند و خدای متعال و توحید را محور وحدت به مردم معرفی می‌کنند.

وی ادامه داد: با توجه آیات قرآن با اهل کتاب فقط در توحید وحدت داریم، اما در بین مذاهب اسلامی، در خدا، کتاب، قبله، پیامبر و احکام بسیاری مشترک هستیم و اگر کسی این همه مشترکات را رها کرده و با تمسک به اختلافات بین مردم تفرقه بیاندازد روز قیامت در مقابل خدای متعال توجیهی نخواهد داشت.

امام جمعه ارومیه تصریح کرد: در نهج‌البلاغه امام علی (ع) ضمن دعوت مردم به وحدت بیان می‌کنند که با وجود وحدت در خدا، کتاب و پیامبر اسلام (ص) دلیل عده‌ای که دعوت به تفرقه می‌کنند معلوم نیست، و وحدت یک مسئله عقلانی و اعتقادی است و با اهتمام امام خمینی (ره) در دنیای اسلام به فعلیت رسید.

وی، آیت الله العظمی بروجردی(ره) را نمونه از علمای داعیه‌دار وحدت دانست و گفت: وحدت منحصر به انقلاب اسلامی نیست و در طول تاریخ هم علمای دین از جمله آیت الله بروجردی در جهت وحدت مسلمین تلاش می‌کردند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی، وحدت موجود در استان را قابل قبول دانست و تصریح کرد: وحدت در  بین شیعه و اهل سنت در استان مورد قبول است و با تلاش‌های علمای شیعه و اهل سنت روز به روز شاهد وحدت عملی بیشتری خواهیم بود.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha