جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام دیرباز

حوزه/ حجت الاسلام و المسلین دیرباز گفت:نبی مکرم اسلام(ص) دارای ویژگی‌ها و صفات خاصی بودند که لازم است همه ما به عنوان مسلمان بدان‌ها عامل باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه حجت الاسلام و المسلمین عسگر دیرباز، شامگاه سه‌شنبه در مراسم هفته وحدت که در مدرسه علمیه امام خامنه‌ای ارومیه که با حضور روحانیون شیعه و اهل سنت ارومیه برگزار شد با تبریک هفته وحدت و سالروز ولات پیامبر اسلام (ص) و امام صادق (ع) اظهار داشت: نبی مکرم اسلام(ص) دارای ویژگی‌ها و صفات خاصی بودند که لازم است همه ما به عنوان مسلمان بدان‌ها عامل باشیم.

وی، تقدم بر سلام کردن را از جمله خصوصیات پیامبر اسلام (ص) عنوان کرد و بیان داشت:در دوران جاهلیت نوع ارتباط مردم با یکدیگر متفاوت بود و پیامبر اسلام شیوه آغاز ارتباط را سلام کردن قرار داده و خود نیز همیشه در آن مقدم می‌شدند و هیچ وقت کسی بر پیامبر در سلام کردن تقدم نیافت و ما هم نباید از دیگران بخاطر سن و یا جایگاه اجتماعی خود انتظار تقدم سلام را داشته باشیم بلکه باید از پیامبر اسلام که تجلی اعظم صفات الهی در تمام هستی است الگو بگیریم.

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری، خوش‌برخوردی را از دیگر صفات پیامبر(ص) عنوان کرد و افزود: نوع برخورد پیامبر(ص) با مرم هم به نحو احسن بود و اگر با کسی دست می‌داد تا طرف مقابل دستش را نکشیده بود، پیامبر اقدام به قطع ارتباط نمی‌کردند.

وی، دوری از نزاع را صفت بعدی رسول‌خدا دانست و ادامه داد: هر زمانی کسی از حضرت سؤال می‌کرد پیامبر(ص) با صبر و حوصله جواب آن را بیان می‌کردند، اما اگر به نزاع و مراع کشیده می‌شد، پیامبر(ص) سکوت اختیار کرده و ساکت می‌شدند و ما هم باید به عنوان طلبه و روحانی صبر، استقامت و حلم را از حضرت الگو بگیریم.

حجت الاسلام و المسلمین دیرباز اضافه کرد: پیامبر(ص) در مواجه با مردم و در برخورد با آن‌ها به قدری داری حلم و صبر بود که خدای متعال از مردم خواست که هر زمان اگر بخواهند با پیامبر (ص) نجوا کنند باید صدقه بدهند و فقط امام علی (ع) به این توصیه الهی عمل کرد.
انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha